Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail Checker och Mail lirar inte med Gmail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 14:04

Hej!

Jag har kört Gmail länge och tycker det funkar utmärkt. På min dashboard har jag Gmail Checker (GC) för några olika gmailkonton. Det har funkat utmärkt att jag fått indikation när det komit in brev. Till helt nyligen, då GC söker men inte verkar få kontakt. Den ger bara ett streck i stället för en siffra för hur många nya brev som finns i inkorgen. Däremot funkar det att klicka på ikonen för direkt inloggning. Så helt verkar ju inte kontakten bruten.

I samma tid (tror jag) har Mail slutet att lira med Gmail. Jag brukade använda Mail när jag sitter off line för att skriva mail och lägga dem i Utlådan. De har sedan sänts nästa gång jag kopplat upp mig. Inte så nu. Tittar jag i Aktivitetsvisaren ser jag att Mail försöker koppla upp sig mot smtp-servern. Lät den stå och tugga 20 minuter innan jag bröt.

Jag har testat några andra widgetar för att bevaka Gmail. De verkar inte heller gilla läget.

Någon sm vet om Googel har gjort någon uppdatering? Eller har några andra tips och idéer?

Lev väl
//tm

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 15:41

Jag har inga problem alls med min gMail ... har du kollat inställningarna??

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 17:28

Ja, alltså …

jag har inte gjort några förändringar av inställningar. Varken i Gmail eller i Macen.

//tm

Hm, har för mig att jag hade en liknande grej.

Det handlade om nån port tror jag. Ibland bestämmer sig ISPer för att låsa portar när de har spamproblem kanske eller nåt...

Kolla i Mail->Prefs->Accounts->gmail kontot->advanced
och se vilken port du har där.

Jag har 995 och det funkar, har för mig att 587 är standard.. eller kanske 25. Vet inte.
Vad har andra?

ciao

gmail checker har jag aldrig använt..
jag kan varmt rekommendera mailappetizer!!

http://www.bronsonbeta.com/mailappetizer/

(gratis)

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 04:01

Nu har jag testat lite mer och …

När jag är uppkopplad på mitt bredband hemma (Telia) funkar inte aviseringen med G-mail Checker. Däremot funkar det när min fru loggar in på sitt konto på samma nätverk och samma dator.

På en annan bredbandsuppkoppling jag har tillgång till (C-sam) funkar aviseringen även på min inloggning.

Underligt.

//tm

1
Bevaka tråden