Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidebar för OS X?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-12-06 15:15

Hallå!

Jag är rackarns avundsjuk på Vista-användarnas sidebar! Den är suverän på en widescreen-skärm och är enligt mig precis vad Dashboard borde ha varit. (Enligt mig, sa jag. Jag har full respekt för att inte alla növändigtvis tycker likadant.) Så kan man ju naturligtvis inte ha det, så är det nån som vet om det finns något motsvarande för OS X? Helst kompatibelt med befintliga widgets, naturligtvis.

Amnesty SIngles kan ev. vara något för dig.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-12-06 20:37

Inte dum alls, men då blir det vanliga applikationer igen och man går ifrån sidebar/dashboardtanken.

Ursprungligen av flic:

Inte dum alls, men då blir det vanliga applikationer igen och man går ifrån sidebar/dashboardtanken.

Då är det väl bara att installera o köra Vista då? bli en switcher...

Har OSX något som inte Vista har? Core Animation kanske...? Du kan väl boota in i OSX varje gång du kör Core Animation?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-12-07 20:25

Hehe, jo jag får väl göra det. Vista snurrar under Boot Camp, så jag får väl byta default uppstarts-OS...

Näe, så jämrans viktigt tror jag inte att det är men det vore en trevlig funktion att ha. Man får väl hoppas på att Apple vänter på steken och snor lite bra idéer från Microsoft till 10.5 då!

Ursprungligen av Macce65:

Har OSX något som inte Vista har? Core Animation kanske...? Du kan väl boota in i OSX varje gång du kör Core Animation?

Om det enda man ser när man väljer operativsystem är lösryckta funktioner så finns det inte mycket som motsäger den bilden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-24 21:38
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Om det enda man ser när man väljer operativsystem är lösryckta funktioner så finns det inte mycket som motsäger den bilden.

Eller så va han ironisk? Med ett visst inslag av realistik? Vem vet..

Ursprungligen av flic:

Inte dum alls, men då blir det vanliga applikationer igen och man går ifrån sidebar/dashboardtanken.

Vad dum jag är. Varför länkade jag inte till Amnesty? Eller du kanske hittade dit?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-27 00:51

Det finns någon debug-grej man kan sätta igång för dashboarden som tillåter att man drar loss widgets därifrån. På så sätt behöver ingen tredjepartsapplikation installeras och vanliga dashboard håller reda på allt precis som vanligt.

1
Bevaka tråden