Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PLC med PCMCIA-RS232

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare

Jag funderar hur det är med PLC nu då man kan köra Windows med MAC på ett annat sätt. (Intel).
Jag frågade en gång tidigare om Simatic Step 7 fungerar med VPC. Någon sade att det eventuellt kunde fungera med USB-RS232 adapter, men det gör det inte.

Nu går jag och funderar på att köpa en IBM bärbar pga att jag behöver PLC programmet i jobbet.

Har någon erfarenhet av att köra Windows i en MacBook Pro...PCMCIA-RS232 adapter och på detta vis kunna köra PLC?

Jag vet att det funkar med en sån adapter i en PC. Jag skulle inte vilja betala för en MacBook Pro i fall det inte funkar.

Tack tack om någon kan ge råd.

Det har sagts massor med gånger innan, och det är värt att säga igen.

En intelmac som kör windows är en helt vanlig pc, såväl hårdvarumässigt (förutom avsaknanden utav bios) som mjukvarumässigt (kör du windows så funkar alla windowsprogram etc).

just

Ja tackar för det. Kanske jag väntar tills den nya MacBook Pro kommer. Om nu ryktet stämmer. Jag har en 17" G4 nu. Hade en liten 12" G4...men den blev stulen från bilen.:'( 17" är väl bra då man programmerar och så, men att bära omkring på den då man laddar in PLC programmen e kanske inte så trevligt. (Jobbar med lyftkranar)

1
Bevaka tråden