Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto raderar bilder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 13:06

(jag är mäkta irriterad!!!)

Sketan skitprogrammet I-photo har börjat radera mina bilder - igen! Detta hände för två-tre veckor sedan och nu är jag så himla less på programmet att jag kan krevera.
Igen händer det att endast "thumbsen" finns kvar och i originalmappen är bilderna raderade - av i-photo!°

(och nej, jag har inte pillat ett skit i i-photo mappen i finder...)

VÄRDELÖST!

Detta är säkert en korkad fråga, men har du denna inställning i iPhoto?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-02 13:34

jo, inställningen är sådan...
Däremot börjar min inställning till i-photo bli fientlig.

Jag har haft motsatta problemet dvs bilderna har kopierat sig själva en gång till fast med sämre fotokvalitet!
Helskumt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-02 14:43
Ursprungligen av chris777:

...i originalmappen är bilderna raderade - av i-photo!

Hur vet du det?

Jag har använt iphoto i sedan det kom och har aldrig varit med om att det uppfört sig konstigt. Dock brukar jag undvika att "fixa" bilderna i iphoto utan använder oftast photoshop. Jag undrar om felet ligger någon annanstans? Jag tycker detta verkar jättekonstigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 11:17

Jo, jag har kanske fixat 3-4 bilder i i-photo men alltid duplicerat först. Det skulle ju finnas ngn slags logik om det var de bilderna som försvunnit men det är alla möjliga bilder - typ 200 hundra denna gången...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 11:33

Jag har fixat massor av bilder i iPhoto utan problem. Jag brukar inte duplicera bilden först eftersom iPhoto automatiskt sparar originalet. Vill man gå tillbaka högerklickar man på bilden och väljer "Återgå till original".

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 11:47

Raderar gör aldrig iPhoto, det nåste vara sökvägarna till bilderna som har dött. Prova att reparera skivbehörigheterna med Skivverktyg.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 13:13

Fast jag finner inte bilderna i när jag kikar in i Finder - Iphoto... det är tomt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-16 13:25

Det här hänt mig 2-3 gånger att original-bilder (RAW) har försvunnit spårlöst, helt utan anledning. Jpg-filen finns däremot kvar, så den syns i biblioteket, men försöker jag redigera så säger den att filen inte finns.
Det måste vara en bugg, för jag har inte gjort någonting med de här bilderna efter importen...

1
Bevaka tråden