Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Paralells, funkar all hårdvara?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-02 16:43

Tänkte installera Paralells desktop på min Macbook när den kommer och köra Windows XP i OSX, för att jag behöver några program som inte finns till Mac.. Nåväl,
fungerar all hårdvara som finns i Macbook i Windows XP via Paralells desktop?
iSightkameran, blåtand m.m.?
Det viktigaste är väl webcameran.. blåtand och så gör inte såå mycket om det inte fungerar..
men som sagt.. kameran?

Vart förevisad på en dator häromdagen, mycket minne är viktigt. Han hade 2GB

Isightkameran funkade inte tidigare i alla fall.
Den inbyggda alltså!
Om dom inte ändrat det nyligen!

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-03 01:10
Ursprungligen av sventa46:

Isightkameran funkade inte tidigare i alla fall.
Den inbyggda alltså!
Om dom inte ändrat det nyligen!

Den ska funka via Bootcamp nu, om det var det du syftade på? Jag syftar på om den fungerar via Paralells..

Örjan Borgström: Min Macbook är beställd med 2 GB minne

Tanka ned Paralells och testa när du får den!
Man får ju en testmånad gratis!

Ja det såg väldig häftigt ut. Det är nog spiken i kistan för min PB G4:a

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-03 20:15

http://download.parallels.com/beta/Parallels%20Desktop%203036%20Mac%20en.dmg
Senaste betan, bara att testa om det fungerar eller inte.
Inte prövat isighten där men det borde fungera. Och om det inte gör det dröjer det nog inte länge innan det gör det, utvecklandet går snabbt av Parallels.

En notering om om build 3036.
Det verkar vara problem att använda boot camp partition, speciellt om den har FAT32.
Du installerar lite saker under boot camp som sedan avvinstalleras under "Parallels". Se det som betaversion vilket det är. Jag tror dom kommer lösa problemen inom kort och ser positivt på det. Men tänk på att göra backup.....
http://forum.parallels.com/thread5997.html

  • Medlem
  • Lomma
  • 2006-12-04 13:02

Om nu inte iSight fungerar under Parallells, kan man inte bara skapa en drivrutinsskiva för XP genom bootcamp (bootcamp bränner ju ut en skiva med drivrutiner för ljudkort, grafikkort, iSight osv till XP innan man installerar det), och installera den i XP genom Parallells? Det borde väl rimligtvis fungera då? Eller?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-10 06:19
Ursprungligen av goaway:

Om nu inte iSight fungerar under Parallells, kan man inte bara skapa en drivrutinsskiva för XP genom bootcamp (bootcamp bränner ju ut en skiva med drivrutiner för ljudkort, grafikkort, iSight osv till XP innan man installerar det), och installera den i XP genom Parallells? Det borde väl rimligtvis fungera då? Eller?

Nej det kommer inte fungera, för att parallels inte låter OS:et du kör i den "se" hårdvaran du har, utan emulerar rakt igenom.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-01-14 23:26

Den inbyggda kameran är ju kopplad via USB på nåt vänster (den syns med på listan av USB-enheter). Så det borde väl gå att i Parallels välja den från listan med USB och aktivera så dyker den upp i Windows. Kanske...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-15 13:31

I dagsläget finns inte det stödet, men det ska tydligen finnas i den skarpa versionen.

1
Bevaka tråden