Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutiner från Bootcamp 1.1.2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-14 16:57

Jag har en MacBook (1.83GHz Intel core duo) med tre partitioner (21 GB HTF+ (OS X) , 29GB FAT32 (DATA), och 5GB FAT32 (Win XP)).
Jag partitionerade själv och installerade XP på en av partitionerna. Allting fungerar smärtfritt men när jag gjorde det här så fick jag drivrutinerna från den gamla BootCamp. Jag provade att installera BootCamp 1.1.2 men den vill inte köra guiden eftersom mina partitioner inte är gjorda av BootCamp. Resultatet bli altså att jag inte får ut några nya drivrutiner till Windows.

Kan man få tag på drivrutinerna på något annat sätt?
Eller finns det någon annan lösning på problemet?

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2006-11-23 05:27

Ptja, be någon med likadan dator fixa en iso/skiva där de skickar installationsfilen till dig?
Märkte själv att installationsfilen ibland inte kör in alla drivers automatiskt. Bara att högerklicka på den och packa upp med winrar så kan man komma åt alla drivrutiner för hand och lägga in dom manuelt. Borde inte vara omöjliga att få tag på utan bootcamp skivan. Det är ingen mirakelskiva. Bara senaste drivrutinerna.

Finns det inte en programvaruuppdaterare för apples mjukvara i win med? Har för mig jag hade en sån innan. Fixar kanske med att uppdatera drivrutinerna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-23 19:02

Ja, jo det är ju en lösning, problemet är att jag är ganska ensam om att äga en mac i min bekantskapskrets...annars hade det varit en lösning. Men jag ska kolla om jag hittar någon programuppdaterare från apple i windows.

Någon som vet om man kan ladda ner den drivrutinsskivan som skapas i bootcamp någonstans?

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-11-29 18:38

Om någon skulle vara intresserad så hittade jag lösningen här:
http://citrite.org/blogs/samj/2006/08/19/installing-boot-camp-drivers-without-a-cd/
Har inte provat det ännu, men låter enkelt.

1
Bevaka tråden