Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med programlistan Elgato EyeTV 410

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha suttit och läst över axeln på er andra ett tag så insåg jag att vägen framåt var att registrera sig så man kan vara lite mer aktiv

MItt problem är att jag precis har installerat Elgato EyeTV 410 på min iMac (24").
Den fungerar utan problem men i listan över programutbudet så är det vissa kanaler som är helt blanka. TV3 till exempel syns inte alls.

Har funderat på att regga mig på tvtv.co.uk och använda deras funktioner istället, men är inte helt nöjd med att det finns viss fördröjning i deras system. Vill hellre använda den info som Boxer skickar ut och som ska fungera.

Någon som har något bra tips? Är det så att det är vissa kanaler som inte sänder ut programinfon i Boxers nät?

Mvh Johan

Alla kanaler hos Boxer har programinformation för ungefär 24 tim framåt vill jag minnas men det är långt ifrån alla digitalboxar som kan hantera det stabilt. Vissa hanterar det inte alls utan klarar bara av nu&nästa.

Eyetv kommer ju runt "problemet" genom att ladda ner tablåerna från tvtv istället så jag vet inte hur pass bra de hanterar Boxers utsända programinformation. Men i en perfekt värld så borde Eyetv kunna fylla på sin programguide med datan som Boxer sänder ut, så man slipper använda tvtv. Tappar du data på TV3 (men har data för andra kanaler) så prova att zappa till trean och vänta några sekunder och se om datan dyker upp.

Poängen är att man inte längre behöver använda tvtv eftersom alla kanaler sänds digitalt tillsammans med programinfon. Problemet är att att ett par av kanalerna tappar den infon och jag undrar hur man ser till att ordna det problemet utan att gå tillbaka till tvtv.

Mvh Johan

Boxer hävdar fortfarande att deras utökade EPG är en "testverksamhet" trots att de sänt informationen mer än ett år nu. Det är förmodligen ett fint sätt att säga att det inte funkar som det ska på majoriteten av digitalboxarna på marknaden. Den box som verkar hantera EPGn bäst är Dreambox - och den boxen är paradoxalt nog inte "godkänd".

Har du stora problem med EPGn? Dvs försvinner program ofta/saknas TV3 jämt?
Isf ska du nog ta kontakt med Elgato och göra nån form av felanmälan.
Min Dreambox kan också tappa nåt program i bland men det handlar om kanske en gång per månad... och då brukar det lösa sig genom att byta till kanalen som är tom och vänta en liten stund. Så det finns mao folk som det fungerar för och då bör ju Elgato kunna fixa det.

1
Bevaka tråden