Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som är en hejjare på Last.fm och deras tjänster?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en blogg sedan tidigare, och skulle vilja implementera en lista på det som spelats i mitt iTunes på senare tid. Det finns program för detta på Last.fm's hemsida, men jag är mer ute efter någonting som faktist skriver ut artisten och låttiteln i ren text, så man kan snygga till det med CSS för att det ska passa med utseendet på bloggen. Ett exempel på hur jag menar finns på http://jawkdna.com/blog/ , titta till höger under "recently played". Last.fm producerar både .txt,.html och .rss-filer med de senast spelade låtarna, antar att jag ska använda mig av dom listorna på ngt sätt, men hur anropar jag dessa filer och skriver ut dom snyggt på sidan?

Jag hoppas att jag lyckats förklara vad jag vill åstakomma. Tack på förhand.

MVH
/Converge

Vad använder du för bloggsystem? Typ Wordpress, Textpattern, Mephisto eller något liknande. Ofta finns det ju plugins till dessa som plockar datat från Last.fm och skriver ut det på valfritt sätt.

Jag kör med Wordpress, har faktist inte kikat på deras sida efter plugins då jag antog att det var en "extern" lösning. Ska kika runt där o se vad jag hittar.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 23:27

Jag har för mig att last.fm har en export som är i rss-format och jag har även för mig att Wordpress har någon lösning för att visa andras rss-feeds på sin egen blog. Det kan vara en lösning!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 08:59

Jag har också Wordpress, har k2 som tema och använder dess "sidebar modules", där man enkelt fyller i rss-flödet och väljer vilken/vilka sidor det ska visas på. Jag tror att Wordpress har en egen variant på det som heter Sidebar Widgets - kolla under fliken Plugins/Insticksprogram.

Jag skrev ett eget PHP-skript för att visa Last.fm-spelningar för ett par år sedan men bytte sedan till detta som är riktigt bra!

http://sevennine.net/projects/wp-audioscrobbler/

1
Bevaka tråden