Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb-sidor fungerar dåligt på Internet Explorer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-19 23:30

Hej. Jag har gjort en hel webbsida iWeb, men nu när jag testar ser jag att det saker som inte fungerar i Internet Explorer. Först och främst blir hela sidan jätteful efterssom det är något problem med grafiken, det verkar som om png-foton som är genomskinliga är problemet. Är det någon som har en lösning på detta eller måste jag göra om allt arbete i ett annat program? Shit!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-19 23:53

Det fungerar bra för mig. Vilken version av IE har du? IE 6 eller senare på Windows är att föredra.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-20 00:16

Pröva denna sida:
www.jensplan.se/2007

Eventuellt måste man gå direkt till:
www.jensplan.se/2007/Start.html

Fungerar finfint på Mac

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 18:53

Det fungerar i VPC för mig.
Me det där attans explorer...
Det såg ogenomskinligt ut tills att allt laddats.
Då blev det rätt.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 19:14

Jag kör version 6.0.3790.1830 via Remote Desktop, vilken version har du? Och vilken version bör man rätta sig efter?

Jakob, IE har inte stöd för transparenta PNG-filer så byt webbläsar om du har behov av se dessa - skriv gärna och klaga på MS-forum

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-11-21 20:48

nya version 7 av IE har dock det, och de flesta lär väl uppdatera inom kort. Den är ju släppt så...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-03 11:48

Det verkar som om problemet bara uppstår om man inte har javascript aktiverat... så då är ju problemet hanterbart ändå. Trevligt!

ps. Olle, det är väl inte JAG som ska byta webbläsare? hmm...

Senast redigerat 2006-12-03 12:07
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 13:21
Ursprungligen av jakob:

Det verkar som om problemet bara uppstår om man inte har javascript aktiverat... så då är ju problemet hanterbart ändå. Trevligt!

ps. Olle, det är väl inte JAG som ska byta webbläsare? hmm...

Japp hoppas att folk byter till Vista..

Ursprungligen av jakob:

Olle, det är väl inte JAG som ska byta webbläsare? hmm...

Nej, självfallet inte - sorry för formuleringsfelet... återstår att byta till annan grafik eller att be andra (PC) byta webbläsare, alt. låta det framgå på sidan att den är optimerad för t.ex Firefox.

1
Bevaka tråden