Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många USB-anslutningar klarar Minin?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har vid flertalet tillfällen haft problemet att min Mac Mini har klagat på att strömanvändningen varit för stor i mina USB-uttag när jag kopplat in t.ex. en mp3-spelare. Nu funderar jag på att koppla in en till extern USB-HD och undrar om detta kommer att funka? Jag har redan en extern FW HD, tangentbord samt mus inkopplade. Om jag försöker koppla i något mer så gnäller den som sagt med vissa manicker som t.ex. en mp3-spelare, men inte när jag stoppar i min digitalkamera. Om man använder en USB-Hub, kan man komma runt problemet då eller gör det ingen skillnad?

Ha det!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-13 13:18

Om du använder en hub med strömmatning så kan du komma runt problemet.

Ok, fint, tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-13 16:30

Om USB-hårddisken har egen strömförsörjning, kommer den inte att behöva ström från USB-porten så då är det inget problem.

Din MP3-spelare måste säkert utnyttja USB-portens ström när den är inkopplad och din digitalkamera går nog för eget batteri (den går inte att koppla in om batteriet är slut). Därför kan du problemfritt koppla in digitalkameran men inte MP3-spelaren.

Kan varmt rekommendera Kensington's 7-port usb hub den har egen strömförsörjning och är riktigt snygg, köpte min på Dustin.

Bara en sak att tänka på med den hub'en, ställ den inte för nära minin använd förlängnings-sladden som är med och ställ den så långt från datorn du kan, jag gjorde misstaget att ställa den intill... den stör minin så till den milda grad att datorn inte ville starta!!

Men står den 70-80 cm bort från datorn funkar den klockrent!!

Mvh
Peter

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-11-18 19:16

Annars kan du traska in på Jula om du har det i närheten och köpa en 4-ports USB-hub med egen strömförsörjning för endast 99 spänn..
Fungerar hur bra som helst för mig. Liten och smidig är den. Byggd i metall så den är snygg också. Det är inte någon av de som finns på Julas hemsida.
Den jag har (har faktiskt 2 st) är av märket "Deltaco". Finns iaf i Linköpings butik.

1
Bevaka tråden