Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur upprätta ett nätverk mac-pc?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!
Jag är helt färsk på Mac, jag har satt upp en mac mini i mitt pc nätverk och allt funkar kanon utom ett par saker som jag hoppas kunna få hjälp med.
1. jag kan dra filer från alla pc till macen men inte till pcn från macen, frågar efter användarnamn och lösen. har provat diverse men lyckas inte.

2. När jag acessar nätverket från macen mot mina pc så lägger macen till nätverksplatser på skrivbordet men dom försvinner vid varje omstart av datorn. Förmodligen gör jag något enkelt fel men som sagt, är helt färsk :rolleyes:.
Tror det var alles annars återkommer jag.:)

1. hur kopplar du upp dig mot dina pc's? Vissa ställer in så de ser dem under nätverksfliken i Finder men jag brukar köra "connect to server" i findermenyn och sen smb://<ip-nummer>. Sen är det bara att ange namn och lösenord till ett konto på den datorn och vips, tillgång till allt. Om du inte kan slänga UPP filer till din dator kan det vara att du glömt trycka i att folk får lägga upp saker till den utdelade mappen under windows.

2. nah, det ska vara så. :/ Finns program (som jag inte minns namnet på) som gör att de är kvar vid omstart.

Okej.... Någon som har ett bra förslag på hur få saker och ting att inte lagga så inihel*ete?
Har bra sändningsförhållande från min router men tycker det laggar, framför allt i VLC när jag kör filer över nätverket

1
Bevaka tråden