Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini med Core 2 Duo?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis beställt en mac min, får den förmodligen imorgon.
Nu när man ser att MB oxå fått Core 2 Duo så undrar man om mini oxå får core 2 duo?

Säg att den får det, tror ni man kan byta?

Man blir ju lite småsur!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-08 15:45

Ring?

Har gjort det nu!
Har 2 veckors öppet köp from den dagen jag fått mac minin.
Bäst för apple att uppdatera inom den tiden. *Rättare sagt bäst för mig* :eek:

Jag tror det dröjer ett par månader innan Minin får Core 2 Duo.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror det dröjer ett par månader innan Minin får Core 2 Duo.

Hjärtat skulle må bättre om det vore sant

  • Oregistrerad
  • 2006-11-08 16:01

Jag har kollat flera gånger på Apple Store och nyhetssajter men kan inte se att Mac Mini fått Core 2 Duo, var har du sett det?

EDIT: ändrar mig, jag läste ditt inlägg fel, jag tror du menade att den hade kommit ut.

Ursprungligen av elsevero:

Jag har kollat flera gånger på Apple Store och nyhetssajter men kan inte se att Mac Mini fått Core 2 Duo, var har du sett det?

har ej sett det. Ville bara veta om det skulle dyka upp nu när jag redan beställt den och får den imorgon.

Ursprungligen av elsevero:

EDIT: ändrar mig, jag läste ditt inlägg fel, jag tror du menade att den hade kommit ut.

Jag läste den också så, så jag ändrade rubriken lite. (Detta är bara spekulationer, så på sätt och viss kan det passa bättre i Aktuella rykten.)

Å andra sidan verkar det ju inte vara några problem att byta processor senare till en Core 2 Duo när datorn börjar kännas för långsam. Har sett ett par ställen på nätet där folk gjort detta och det ser ut att ha gått bra.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-08 16:26
Ursprungligen av Dr Bowman:

Å andra sidan verkar det ju inte vara några problem att byta processor senare till en Core 2 Duo när datorn börjar kännas för långsam. Har sett ett par ställen på nätet där folk gjort detta och det ser ut att ha gått bra.

Så det är samma moderkort i de med C2D som de som bara har Core Duo?

Ursprungligen av Alf Nif:

Så det är samma moderkort i de med C2D som de som bara har Core Duo?

Eftersom Mac Minin inte officiellt har fått Core 2 Duo ännu, så är din fråga lite konstigt formulerad...

Men svaret är att:
Det är samma sockel, så det går bra att byta ut en CoreDuo-processor till en Core2Duo.

Och det verkar vara många som har bytt processor. Sök här på forumet, så hittar du trådar som handlar om det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-11-08 22:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Eftersom Mac Minin inte officiellt har fått Core 2 Duo ännu, så är din fråga lite konstigt formulerad...

Men svaret är att:
Det är samma sockel, så det går bra att byta ut en CoreDuo-processor till en Core2Duo.

Och det verkar vara många som har bytt processor. Sök här på forumet, så hittar du trådar som handlar om det.

Jo håller med nu i efterhand att det var lite konstig fråga. Men det var precis så jag menade Tack för svaret

Mac mini lär troligast uppgraderas i januari på MacWorld Expo. Inte så långt kvar dit.

AppleInsider: Apple links to non-existant Mac mini Core 2 Duo page

...och därmed flyttar jag också tråden till Aktuella rykten.

Humm världens grej de blev. Hoppas dom uppdaterar inom 2 veckor då Annars är det bara nöjja sig o vara glad. Jag ska ha den som mediacenter. Spela upp dom flesta filmerna och musik. Vad hade jag vunnit med Core 2 duo? Beställde min med 2GB RAM (1,66 modellen)

Ursprungligen av Emanuel L:

Vad hade jag vunnit med Core 2 duo?

Istället för att utföra beräkningarna snabbt hade den utfört dem lite snabbare.

Ursprungligen av Björn Leander:

Istället för att utföra beräkningarna snabbt hade den utfört dem lite snabbare.

Dohh.. hehe!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-08 21:41

Om de uppgraderar processorn hade de varit supergött om de samtidigt boostat minnet till 1 Gb (och samtidigt behållt priset som de brukar). Men det är väl till att hoppas för på för mycket.
Core 2 Duo, 1 Gb och en återuppgradering av grafiken, sen hade burken varit prisvärd och jag hade köpt en som komplement till PCn direkt. Å andra sidan, hade de bara haft en vettig arbetsstation kunde man ju köpt den och slängt ut (läs sålt) PCn.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-08 22:14

Det är inte svårt att byta processor. Bara pilligt.

Jag har uppgraderat min undermåliga Core Solo till en Core 2 Duo och det är väldig skillnad

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-11-08 22:43

Jo men hur prisvärt blir det? Först ska du köpa en mac mini. Sedan köpa en ny dyr(?) processor. Jag antar att man måste köpa en dyrare mobil variant för att hålla nere värmeutvecklingen vid belastning? Man vill ju inte att fläkten ska veva som en galning. Sist måste du också hitta någon som vill köpa en begagnad lite omodern Core Duo till ett vettigt pris.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-09 00:56
Ursprungligen av Beleg:

Jo men hur prisvärt blir det? Först ska du köpa en mac mini. Sedan köpa en ny dyr(?) processor. Jag antar att man måste köpa en dyrare mobil variant för att hålla nere värmeutvecklingen vid belastning? Man vill ju inte att fläkten ska veva som en galning. Sist måste du också hitta någon som vill köpa en begagnad lite omodern Core Duo till ett vettigt pris.

Eller hur!? Det är bara å bestämma sig, vänta eller köp nu. The choice is yours as long as you decide - and you do, with Apple.

Well, most times, at least

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-20 13:56

Hoppas att Minin bestyckas med dom nya Core 2 Duo inom kort, behöver en liten arbetsstation till på vårt nya kontor.

1
Bevaka tråden