Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multitrådad OpenGL fördubblar spelprestandan?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-15 23:08

Hmm, ser ju väldigt bra ut. Förhoppningsvis fungerar det till det Intel GMA 950 också, där det behövs mest.

Jag tror inte det kommer att kräva någon speciell GPU, så det funkar nog på GMA. Däremot tvivlade en del kommentarer i IMG att det skulle komma till PPC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 16:32

Låter hemskt bizzart om Apple skulle skippa detta för PPC. Ett "evil trick" att få folk vilja uppgradera genom mygel? Men man vet aldrig…

Båda vägarna är rimliga, vi får se. Apple kommer visserligen att stödja PPC ett tag till, men de kommer nog gärna att undvika nyutveckling när det kräver betydande extraarbete. Det är det Apple kommer att bedöma. De kommer knappast att tjäna en enda dollar på att uppdatera för PPC, så det beror på pressen från tredje part.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 17:51

Framför allt speltillverkare lär vilja kunna kränga spel till gamla G5 ägare ett tag till kan jag tänka mig

Detta skulle troligen kunna få mig tbx till wow och lite PvP igen, då bra FPS liksom är grunden till det hela. God nyhet är det, hoppas bara att G5:or också blir belönade.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-28 16:14

Ohh, mycket trevligt...

1
Bevaka tråden