Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple fakturerar...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, som väntat... typ

Apple skickade mig ett utbytesbatteri i hopp om att det var felet på min MacBook (som äter batterier) och tog då mitt kortnr för att fakturera om utifall att jag inte returnerade mitt gamla.. vilket jag gjorde, vad damp ner nu, jo en faktura.. vafan..

nån som råkat ut för pajsarna på Apple gällande detta?
blir ett skönt samtal till deras eminenta support och förträffliga IP telefoni-kvalitet + att man säkert får prata med en dansk.

Fick läsa ditt inlägg tre gånger innan jag förstod vad du menade. Du fick betala för ett utbytesbatteri fast du returnerat det gamla i tid?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-11-02 21:33

Jag råkade ut för samma sak, dock gällde det ett par hörlurar. Kolla om du kan hitta trackinnummret för ditt paket, det blir lättare att bevisa allting då.
Jag fick tillbaks mina pengar någon dag senare. Dock gick jag back 5kr på affären, av någon anledning.

Jag har varit med om samma sak fast med en AC-adapter till en MBP.
Se: http://www.99mac.se/garantier-service/104764-trackingnummer-garantiutbyte.html

  • Oregistrerad
  • 2006-11-03 14:02

Även jag har varit med om samma sak. Sök på forumet så hittar du trådar om det.

Apple för över pengarna till slut. Det gjorde de för mig i alla fall, vilket var skönt.

Det där trackingnr skulle man således ha sparat.. he.. inte tänkte jag på det, klistra på returlappen o la skiten i utlådan på jobbet.. kunde man ju trott att det skulle gå utan strul, bra o veta .. datorjävuln är iaf inte fixad, äter ju batteri på löpande band..

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-11-05 12:10

Jag beställde en ac-adapter till min cinema 23" och uppgav visanr... dom skulle dra pengar för den eftersom jag inte retunerade den gamla... däremot har dom inte dragit några pengar... och det va hmm 3-4månader sedan

1
Bevaka tråden