Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portabla MBP/iPod högtalare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-05 09:16

Ska införskaffa smidiga, lätta portabla högtalare för använding på resande fot som jag främst ska använda till att spela musik från min MBP eftersom högtalarna i den är lite klena.

Har kikat på Altec Lansing XT1 som man enkelt ansluter via USB och som tar emot både ljud och ström från USB. Storleken, designen och ljudet verkar enligt testaren mycket bra.
Nackdelen är att man inte kan ansluta den direkt till endast en iPod om man skulle vara på resa och bara ha med sig den eftersom den kräver USB för att fungera.

Någon som har något förslag på lämplig produkt?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-06 08:15

Jag tittade inte runt sa mycket innan, men jag kopte en Altec Lansing Inmotion im3c(ipod docka). Funkar bra. Man kan koppla in externt ljud(MBP). Man kan aven koppla in dock sladden for att synka. Daremot ar fjarren ganska kass. En san man maste rikta exakt mot sensorn annars funkar den inte.

De storsta fodelen ar ju att det ar battre ljud an MBPn och smidig att ta med sig.
Och det ar ratt gott att kunna anvanda ipoden eller MBPn. Ta till exempel nar du har kompisar hemma och sitter och dricker lite rodvin eller ol och kanske kaker natt. Nan ska hela tiden fram och byta musik. For att slippa ol mat eller vin i tangentbordet ar det ju ganska skont att anvanda ipoden istallet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-07 20:42

Funkar det att docka dom nya Ipod Nano med iM3c?
Har för mig att det bara fungerar med 1 gen iPod Nano..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-08 10:09
Ursprungligen av erbo11:

Funkar det att docka dom nya Ipod Nano med iM3c?
Har för mig att det bara fungerar med 1 gen iPod Nano..

Vet ej, Man fick ju med tillbehor for att docka med nano. Men jag vet inte om det fungerar med nya Nano. Men jag ser inte varfor det inte skulle funka.... Jag kan saga att jag ar nojd med Im3c forutom fjarrkontrollen... Nar du kollar pa dockor i affaren be att fa testa.

1
Bevaka tråden