Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enstaka Win-program på Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-11-03 02:27

Jag har testat och söka på forumet och googla, men inte lyckats få någon klarhet.

Såhär är det. Jag har för ca 2 månader sen bytt till Mac och är hur nöjd som helst.
Men! Jag skulle gärna vilja spela Microsoft Flightsimulator på Macen.
Vad jag förstått så ska man istallera Boot Camp eller Parallels och sedan installera Windows.

Går det inte att skippa installationen av Win? - För jag tycker det känns omständigt att ha ett helt OS bara för att man vill spela ett spel...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-11-03 09:09

Det finns en möjlighet att det med CrossOver kan funka, det finns en beta att ta hem och pröva. Lycka till.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-11-03 11:07

Jag trodde crossover var i princip bara för officepaketet? Men det verkade ju vara lite mer.

Hur som helst, wine är windowsemulatorn som finns, men den klarar inte allt, det kan säkert vara rätt struligt och jag tvivlar verkligen på att den fixar ett spel. Till Linux finns transgamings Cedega som gör att en del spel fungerar, men inte heller det är särskilt tillförlitligt (det är wine + directx + stöd för kopieringsskydd ungefär.)

Jag skulle tro att det är kört med allt det där, men visst kan du prova.

Med Parallells kommer du få en viss prestandaförlust.

1
Bevaka tråden