Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa från två världar MAC o WIN

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-27 00:17

Jag är oerhört glad för att Apple nu har tagit sig i kragen och äntligen levt upp till vad de under flera år har försökt tuta i oss , dvs vara störst bäst, snabbast och vackrast. Vem minns inte Apples fåfängda försök att lura i oss att Apples G4 och G5 maskiner alltid var bäst på allt och snabbast. Riggade tester, Vid oberoende tester visade det sig att Apples resultat de var långt från sanning. Själv tröttnade jag på all vilseledande reklam och övergick till bärbara win maskiner där jag fick mer fart under huven till billigare pris, Photoshop på en centrino bärbar åkte 8 runt en bärbar g4. till halva priset
Jag fick en skärm som det tom gick att redigera bilder från med gott resultat..
Jag delgav mina fynd på 99mac. Krig utbröt, religiosa mac fanatiker kastade skit på mig och alla som hade en annan åsikt. När microdatorn publicerade en test av bärbara maskiner och där mac och pc jämfördes så hudflängdes testledaren. Själv blev jag avstängd från 99mac därför jag inte godtog de löjeväckande argument som framfördes och jag var ivrig förespråkare att Apple skulle lämna G5 som var en återvändsgata vad det gäller bärbart för att gå över till Intel.

Var är ni nu alla förståsigpåare, ni som visste allt, ni som tog er rätten att förkasta andra personers erfarenheter ? Det är ganska intressant att åter vara tillbaka på forumet efter 1års frånvaro, söka i bland gamla trådar och se vad olika personer har skrivit. Jag har under det senaste året sett att de flesta i mina ögon " pajaser" tycks ha lämnat forumet. Det finns väl inget att bråka om idag.

Jag har nu beställt nya maskiner , inte Dell, inte HP , jag har beställt MAC bla för att kunna växla mellan win XP och OS X utan problem, dvs kunna köra olika program som jag använder utan att behöva byta dator.
En dator som faktiskt för första gången är billigare och bättre, än de flesta PC i alla fall i mina ögon.

Cudos Apple

Mikael

Senast redigerat 2006-10-27 00:31
  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-10-27 00:59

Hej Mikael

Utan att veta vilka gamla trådar du refererar till är det nog tyvärr så att många blir väldigt ivriga över onödiga saker. Iallafall om man ser i backspegeln. Åsikter om för-/nackdelar med olika OS är ofta subjektiva, och läsning därom kan vara underhållande. OS-krig däremot är jobbiga och inte sällan löjeväckande.

Vad som slår mig är att det idag verkar finnas allt fler människor som hanterar både OS X och Win. Detta är inte bara praktiskt ur användarperspektiv - kanske är även sandlådedebatterna på väg bort?

Hej och varmt välkommen tillbaka.

Nu vet jag inte i vad som hände tidigare. Men jag tror inte att du blev avstängd för att dina argument inte godtogs, utan för att diskussionerna i stil med Mac mot PC och Windows mot Mac OS X etc inte är vad 99Mac är till för. Jag hoppas dock som sagt att du kommer att trivas både med oss och med din nya Mac.

Likväl som att Apple riggar egna tester så gör andra det också. Där är Apple på inget sätt ensamma. Ingen datortillverkare visar upp ett test där de egna maskinerna inte vann. Nu vet jag inte heller vilken jämförelse som Mikrodatorn utförde, men likväl som att MacWorlds tester kan vara vinklade så skulle jag inte lite på Mikrodatorns heller. Det enda riktiga sättet man kan göra det på är att göra som du gjorde och testa själv.

Hej miri

Välkommen tillbaka!
(Jag kommer inte ihåg de mac <-> PC diskussioner du nämner, förmodligen för att jag sällan läser dem.)
Däremot kommer jag ihåg dina inlägg som handlade om foto och digital fototeknik/mjukvara. -Toppklass!!! Dina inlägg hjälpte mig mycket i början av min "digitala" fotokarriär. Jag hoppas att du står ut här på 99mac denna gång och fortsätter komma med mac-realterade observationer, nyheter, tips, mm om foto.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-10-27 10:26

Hej
Kul att höra.
Jag skall försöka hjälpa till med fotobiten här på 99 mac, i de fall jag inte kan svara så har jag andra personer att tillgå.
Mikael

Verkligen trevligt att du är tillbaka - har saknat din kunskap i fotoforumet!

1
Bevaka tråden