Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MB har lagt av

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 21:48

Hej hej!

Jag fick min helt nya MacBook 2.0 GHz i måndags. Igår slog jag på funktionen att man behöver logga in för att ändra i Systeminställningar. När jag sedan försökt trycka på det lilla hänglåset för att kunna skriva in min inloggning så hände ingenting. Hänglåset flimrade bara till varje gång. Idag tänkte jag se om det hjälpte med en vanlig omstart, så jag avslutade alla program som var öppna och startade sedan om datorn.

Men när datorn ska starta upp igen så får jag bara en svart skärm med vit text som lyder:

"Darwin/BSD (Mittnamn.local) (console)

Login: "

Vad är det som har hänt?:'(

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-27 04:18

Jag kan i princip ingenting om macar men jag antar att de ändrar filrättigheterna för alla program för systeminställningar så att bara rootanvändaren kan köra dem. Vad hänglåset sedan gör har jag ingen aning om men det kanske kör sudo och gör dig till rootanvändare för ett tag?

Sista texten är ju uppenbarligen en konsollogin, varför du ser den vet jag inte, det står inga felmeddelanden eller så ovanför?

Ring apples supportnr, det var väl 020 ändå, o fråga.

Jag vet inte om man kan laga en installation eller om man i värsta fall får installera om operativsystemet annars, själva datorn lär det inte vara några fel på iaf.

1
Bevaka tråden