Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Frilans Finans?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här på forumet som har några bra eller dåliga erfarenheter av "Frilans Finans"?

http://www.frilansfinans.se/

Har gjort ett mindre projekt som jag skulle behöva fakturera, fast jag har inget eget org.nr. Så innan jag registrerar mig fullt ut hos dem. Är det någon här som kan säga att de är pålitliga?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 22:15

Jag har använt dem ett par gånger och det har fungerat precis som utlovat!

Ursprungligen av perkaby:

Jag har använt dem ett par gånger och det har fungerat precis som utlovat!

Perfekt. Tackar! Ska ge dem ett försök då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-25 18:16

Hur kommer det sig att tiden för arbetet inte får ligga längre tillbaka än 30 dagar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-31 11:12

Jag har inte använt Frilans Finans (än), men som jag tolkar det är "att arbetsdagen/arbetsdagarna inte är äldre än 30 dagar" ett krav för att fakturan du skickar ska "Godkännas utan anmärkning" av FF och därmed får man en löneutbetalning 5 dagar efter. Med längre tid ökar risken för tjafs och tdet kan kosta FF.

Frilans Finans

Har använt Frilans Finans några gånger och det går hur bra som helst att skicka uppdrag som är äldre än 30 dagar, dock tror jag dom sa att dom vill att arbetet inte skall vara äldre än typ 3 månader eller något sådant om man inte har en speciell övenskommelse med arbetsgivaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-09 15:40

Jag har degat lite grejer till dom - och det verkar fungera som det ska...

Jag använder dom i väntan på min f-skatt/att jag ska fatta allt som behövs för f-skatt. Funkar kanon, det enda som är lite retligt är att man inte på nåt lätt sätt får reda på hur mkt av bortfallet(moms + avgifter + deras procent) som är "deras procent.

Som jag har förstått det så är den mellan 1 och 6 %, vilket jag tycker är helt okej för att man ska slippa hålla på med bokföring etc själv. Lite ot kanske f'låt.

1
Bevaka tråden