Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac 24' vill inte gå ner i vila...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nya iMac 24' vill inte gå ner i vila automatiskt. Det fungerar manuellt under applemenyn, dock tar det alldeles för lång tid, ca 30 sec in den somnar in.

Jag har provat att slänga preferencefiler, com.apple.PowerManagement.plist i min hemmamapp och energisaver.pref i rootbiblioteket, nollställt pram, reparerat behörigheter och kontrollerat skivan.

Någon med liknande problem eller en lösning vore trevligt.

Tack på förhand / Jerker

har du någon extern enhet ansluten?

Ursprungligen av Simon Templar:

har du någon extern enhet ansluten?

Nej. Använder Apples trådlösa tgb och mus. Uppkopplad via en Airport.

Behöver jag vara orolig för hårdvarufel? Det lutar väl mer som ett syndrom där att invänta 10.4.9 kan hjälpa, alltså mjukvarurelaterat.

Tycker att jag, som van macanvändare, har gjort det jag skall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-25 09:06

har du installerat Bootcamp? - för jag kan inte få energisparfunktionerna att fungera i Windows miljön. Kan vara så att de inte heller fungerar i mac miljön nu heller (har inte och orkar inte testa nu...)

Inte det heller. Får väl ta och ringa Apple och höra efter.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 19:57

Har du syncat din Mac med en mobiltelefon via Bluetooth?

Det kan vara en trådlös störning som väcker din mac. Kanske tom en grannes..

systeminställningar / bluetooth / inställningar .. Tillåt bluetoothenheter att väcka datorn?

Jag har ju Apples blutooth tangetbord och mus och de behöver ju kunna väcka datorn när den väl är i vila. För att felsöka får jag prova att koppla in sladdtgb och mus och se om det hjälper.

Tack för att ni försöker hjälpa mig.

Installera Lights Out. Det har jag gjort på min Cube och iMac G5 som inte gärna vill gå i vila.

Spelar det någon roll att det inte är Universal Binary ännu?
Någon som vet? Annars verkar det vara ett bra alternativ.

Tack

inget bra alternativ imo... mac ska ju just work lixom... jag tror stenhårt på en fwuppate.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-07 23:07

Vår iMac G5 vill heller inte gå i vila automatiskt. Jag får trycka in strömknappen eller välja "vila" från Applemenyn för att den ska få lite paus... Så har det varit sedan vi fick den förra hösten.

Konstigt.

1
Bevaka tråden