Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webmail i Yahoo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-10-23 11:42

Har just skaffat webmail hos Yahoo. Men det går inte att skicka, det ser jätteknasigt ut i nedre vanstra hörnet, ser inte ut att vara kompatibelt med Safari. Laddade därför ner Firefox, men samma visa.

Vad kan jag göra?

Ursprungligen av Stig R:

...det ser jätteknasigt ut i nedre vanstra hörnet...

Ser jätteknasigt ut? Vad innebär det?

Bifoga en bild, eller beskriv hur det ser ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-23 16:17

Jag använder Yahoo Mail varje dag ifrån Safari.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2006-10-23 16:41

Mycket märkligt, har testat hos grannen som har en likadan MacBook som jag har. Samma visa där. När man skall skicka ett mail och klickar på skicka händer absolut ingenting.

Har nu även prövat i Netscape, samma visa. Men - fantastiskt - i gamla Explorer 5.2 fungerar det?! Tur jag flyttade över den från gamla datorn.

Har nu öppnat ett hotmail-konto i stället, det går klockrent.

Men d-bug, har du lagt till något insticksprogram eller så för att det skall lira?

Ett alternativ om du inte vill byta e-postadress är att istället för webbgränssnittet använda en e-postklient lokalt på datorn som t ex det medföljande Apple Mail eller Mozilla Thunderbird. Det står i Yahoo-hjälpen vilka inställningar som du ska göra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-23 17:13

Nej Stig, det är en vanilj-Safari. Prova att skapa ännu ett Yahoo-konto, det kan ju vara ditt konto där som är helt skruvat.

1
Bevaka tråden