Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkade tom telefon allt borta :(

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 23:11

Tjena synkade tekefonen med isync, telefonen var tom, och så är numera min adressbok med.
istället för att föra över datan till telefonen så förde den över den tomma datan från telefonen till datorn
så nu är båda tomma och jag har inte ett telenummer. Finns den gamla datan kvar nånstans i datorn?

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 18:33

Ja, om du har gjort en "Säkerhetskopiera Adressbok..." under "Arkiv"

För du är väl inte så korkad att du synkar saker utan backup?

> Finns den gamla datan kvar nånstans i datorn?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-22 01:54

Jo så korkad var jag tyvärr.
Man blir lätt bekväm och självsäker när man använt isync 10 gånger om dan dom senaste 3 åren utan problem. Jag har gjort säkerhetskopior varje vecka men nu hade jag precis installerat nytt system , lagt in alla nummer och mailadresser i isync och i samma veva fått en ny mobil. Hade lite för brottom när jag synkade den nya mobilen.....ja resten finns i början av tråden bör tillägas att jag även raderat allt från den externa HD`n jag "backupar" på.. Men vafan en nystart är aldrig fel
/Erik

Om du kikar i /Library/Application Support/AddressBook mappen i din användarmapp så finns det filer 3 st filer som heter AddressBook.data, AddressBook.data.previous och AddressBook.data.beforesave

Jag har testat följande:
Raderat mina poster i adressboken. (simulerat din synkning)
Tog en kopia på AddressBook.data.beforesave och döpt den till AddressBook.data och ersatt tidigare fil med samma namn.
Mina kontakter dök sedan upp igen i Adressboken.

Förslag:
Tag kopia på dessa 3 filer och lägg på ett lämpligt ställe. (i fall att detta inte fungerar)
Testa med att döpa om AddressBook.data.beforesave filen till AddressBook.data
Om inte detta fungerar prova med AddressBook.data.previous till AddressBook.data
Är ju inte helt säker på att detta fungerar i ditt fall då du har bytt system. Men annars borde du ju ha kvar dina gamla kontakter i en mapp som heter Previous System och därför ha möjlighet att hämta data därifrån.

Lycka till!

Mattias

1
Bevaka tråden