Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa för steg för Apple?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-20 19:04

iPod och iTunes är en formidabel succe för Apple. Frågan som alla ställer sig vad kommer härnäst från Cupertino? Skall de kunna upprepa historien och vara marknadsledande i framtiden.

Tänk tanken att det som finns i datorn där hemma eller på jobbet också finns tillgängligt i din ficka. Och att du inte skulle behöva fundera hur du skulle göra för att komma åt informationen eller dela den med någon annan. Det skulle vara lika enkelt som att ringa ett samtal.

Läs hela artikeln på http://www.artmann.se

Senast redigerat 2006-10-20 19:31

väldigt mycket tyder på att en iphone kommer i januari. Det kommer bli intressant hur det utvecklas och om apple kan vinna marknad där

Jag skulle verkligen önska att det kom en iPhone i januari, men än så länge är jag skeptisk.

Det finns fler rykten kring detta än jag kan räkna upp, men det finns inte så vitt jag vet några *konkreta* rykten. Det är mest en blandning av analytikers gissningar och en massa udda Apple-patent kombinerat med lite gömda referenser i program som iTunes. *Allt* tyder på att Apple jobbat på en mobiltelefon av något slag en längre tid, det är det ingen tvekan om, men när/om den lanseras är en helt annan fråga.

Det är inte helt olikt snacket om en iPod med större skärm. Det känns fullkomligt naturligt att skärmen kommer att växa på iPoden, speciellt sedan långfilmerna började säljas på iTunes Store, men det finns ingen konkret att ta på. Det var ju en jättehype kring detta i vintras och det är fortfarande inte kommit något...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-21 00:15

Nästa steg är att Apple släpper en iPhone som syncar med .mac.
Adressböcker, SMS, todos, kalender (iCal upgraderas friskt till Leopard) foton tagna med kameran, E-mail, röstmeddelanden, iDisk i telefonen, video iChat i iPhone, etc.

De kommer också att sänka priset på .mac. Alla ska med.

Ingen annan mobilleverantör har sådan dator/telefon-integration som iPhone.

Ja, jag spekulerar/fantiserar, men det var väl det tråden handlade om? Jag hoppas verkligen att jag inte blir besviken!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-10-21 11:45

re: nästa steg för apple

Fler och fler artiklar tyder på att det är detta som kommer inom kort.

W800i har all funktionalitet idag förutom WebDav som kan implementeras utan större problem. Jag har pratat med en utvecklare som har denna typen av kunskap och han såg det inte som någor program. Nokia har till och med en WebDav server till sina.

Vi som vana datoranvändare glömmer ofta bort att om saker inte fungerar out-off-the-box så kommer det inte att användas. Det är det som är Apples styrka att skapa detta.

1
Bevaka tråden