Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Format på filer till iTV?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I vilket format tror ni att materialet som streamas till den kommande "iTV" kommer vara?
Blir det liknande nuvarande Express där "servern" avkodar och strömmar i "loosless (eller motsv. för film)" eller kommer iTV ta emot filen och sköta avkodandet själv? Den stora skillnaden är att i det senare fallet kan "server" vara ganska gammal. I det första fallet måste det vara en hyfsat ny dator, vilket gör att jag gissar att det är den lösning som Appel väljer...
?

Jag tror med ganska stor säkerhet att iTV sköter avkodandet helt själv eftersom det är från iTV du spelar upp dina filmer, låtar osv ... iTV är väll kort och gott en nerbantad mac mini utan os x, hd, ljudingång eller bluetooth ...

det jag kommer använda min iTV är att spela upp mini dvd filmer som jag kört via MTR och har på HD istället för på skiva ...

vad man kan undra är vad för format iTV kommer stödja och hur krångligt det blir att få sina DVD filmer från DVD skiva till snyggt arkiverade i iTV ...

Högst upp på min önskelista är att Apple skulle göra med DVD vad man redn gjort för Audio CD ... helt enkelt att man kan stoppa in sin DVD skiva i macen .. iTunes rippar den och lägger in den i sitt biblotek och sedan kan man kolla på filmen på sin "big-screen-tv" med sin iTV ... och även att iTunes hämtar ner film-fakta om DVD som man rippat likt vad iTunes redan gör idag för Audio CD man "rippat" med iTunes ...

1
Bevaka tråden