Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PMU-reset på iBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min iBook har väldigt kort batteritid, fast jag är rätt säker på att det inte är batteriets fel. Jag skulle vilja återställa PMU (Power Management Unit) och har läst följande artikel:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

Dock verkar det inte funka. När jag håller ner Control+Alt+Shift+Power-knappen (och sedan släpper dessa tangenter efter nån halv sekund eller så) så startas datorn istället. Det blir alltså samma effekt som om jag bara trycker på Power-knappen.

iBooken är en vit G3 på 800 MHz, utan reset-knapp.

Är det nån som har nån idé?

Jag bumpar den här lite.

Är det nån som kan hjälpa mig?

Funkade för mig idag...

Testa och hålla ner dom där knapparna lite längre. Några sekunder.
Tryck sedan på powerknappen.

Tack! Det funkar!
Dock måste jag erkänna det oerhört pinsamma, nämligen att jag blandade ihop command och control-tangenten...

Hög nivå på koncentrationen idag... Men jag e glad att det funkade i alla fall! Nu återstår bara att se om det påverkar batteritiden som jag ville. Vi får se.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 00:26
Ursprungligen av Komponist-Kalle:

Tack! Det funkar!
Dock måste jag erkänna det oerhört pinsamma, nämligen att jag blandade ihop command och control-tangenten...

Hög nivå på koncentrationen idag... Men jag e glad att det funkade i alla fall! Nu återstår bara att se om det påverkar batteritiden som jag ville. Vi får se.

vad ska det va nu då?
command eller control?

Ursprungligen av vulpes:

vad ska det va nu då?
command eller control?

Klicka på länken som finns i första inlägget, och läs vad som gäller för din datormodell.

1
Bevaka tråden