Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk ftp-upload (lokalmapp)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sitter väldigt mycket å jobbar mot 2 specifika ftp-servrar här hemmifrån.

Har någon form av lösning på jobbet där det räcker att man slänger in filerna i en specifik mapp i Finder så laddas de automatiskt upp till en specifik mapp på ftp-servern.

Tänkte försöka fixa detta här hemma också.

Hur löser man detta? Något typ av applescript?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 09:37
Ursprungligen av Linus Lerge:

Hej,

Sitter väldigt mycket å jobbar mot 2 specifika ftp-servrar här hemmifrån.

Har någon form av lösning på jobbet där det räcker att man slänger in filerna i en specifik mapp i Finder så laddas de automatiskt upp till en specifik mapp på ftp-servern.

Tänkte försöka fixa detta här hemma också.

Hur löser man detta? Något typ av applescript?

Tack på förhand!

Linus,

Kolla in FolderSync...

Lycka till,

- Torkel

Kan lösas genom Automator också. Ladda ner en FTP-action (från t.ex apple) och gör ett workflow som anger mappar/filer mm. Spara sedan som en" folder action" så utförs scriptet varje gång du lägger något i mappen.
Lite pilligt men brukar fungera?

Att Finder i Mac OS X inte klarar av att lägga FTP-servrar på skrivbordet

Ursprungligen av MagnusB:

Kan lösas genom Automator också. Ladda ner en FTP-action (från t.ex apple) och gör ett workflow som anger mappar/filer mm. Spara sedan som en" folder action" så utförs scriptet varje gång du lägger något i mappen.
Lite pilligt men brukar fungera?

Att Finder i Mac OS X inte klarar av att lägga FTP-servrar på skrivbordet

testade foldersync.. lät precis som det jag var ute efter men buggade rejält tyvärr!

Du har inte lust och förklara lite närmare hur man skulle lösa det på "ditt" sätt? Nått exempel eller så.

Tack på förhand!

mvh / Linus

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-10-16 10:52

Min Finder klarar av att lägga FTP-servrar på skrivbordet - om än bara som read-only, men det är ju en känd begränsning/brist.

Transmit har en "dropplet"-funktion som gör att du har en liten symbol på skrivbordet, och läggs något på den så skickas sakerna till en förutbestämd ftp.. Flera andra ftp-program har samma funktion.

/Thomas

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-26 19:16

Jag försöker desperat få transmit att fungera på samma vis fast mellan två av mina datorer hemma. Jag använder en router som trafiken då går genom såklart. När jag ska ansluta med transmit så tar "retrieving list of files.." evigheter, samma när jag försöker skicka grejjer. Ibland fungerar det efter en lång stund, men det är väldigt mycket lotto. Någon som har nån smart ide? Jag har testat både passive och active...

Kan Interarchys Net Disk med mirroring vara något? Sök i den här pdf-filen.

http://www.interarchy.com/documentation/8/interarchy.pdf

1
Bevaka tråden