Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples trådlösa Mighty Mouse och Keyboard eller ..

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man välja Apples trådlösa Mighty Mouse och Keyboard eller Logitechs?

Har kikat lite på denna: "Logitech S 530 Cordless Desktop for Mac"
http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1015125&product_id=881596

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-04 18:20

Apples passar ju bättre till Macar, och jag personligen gillar känslan i dem. Men som vanligt, skall du känna efter själv. Såvida du inte har beslutsångest och VILL att jag skall bestämma för dig. Isf säger jag Logitechs för att retas.

Jo, jag har beslutsångest.
Apples mus saknar väl scrool och jag är van med pcn's tvåknappsmus. Vilket Logitechs har.
Sen saknar Tangentbordet USB-port. Men frågan är om man använder de så mycket.
Apples kör bluetooth, vilket är bra.

Logitechs tangentborde ser bra ut, men verkar ha en massa mumbojumbo extra knappar.
Musen har scrool och minst 2 knappar. Negativt är väl att Logitechs kör inte bluetooth utan trådlöst med en extra usbnyckel i macen.

Snacka om beslutsångest. Ska nog till macoteket imorgon o se vilken som ser snyggast ut in real life och är som alban säger stabilast..

Läste lite precis att apples trådlösa mus har en massa inbyggda features. Tex så finns 2 knappsinställning om man vill ha det och en liten kula som man kan scroola med. x-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 19:06

Det är väsentligen olika känsla och grepp i Apples och Logitechs musar. Jag tycker mycket om Apples Mighty Mouse, utan att ha testat den trådlösa. Men jag känner folk som hatar den. Testa själv!

Vänligen, Ylan

Jag älskar min trådlösa Mighty Mouse och den fungerar utan några problem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 23:01

Mighty Mouse är ganska kontroversiell. Antingen älskar man den eller så hatar man den. Du borde verkligen gå till en butik och testa den först om du ska köpa en.

Personligen älskar jag den - jag tycker att den har perfekt ergonomi, perfekt storlek, känsla, funktion, placering av knappar, design, etc.
Men många brukar tycka precis tvärtemot - att den är extremt obekväm, för låg, fel form, dumma placeringar av knappar, ful, etc ...

Hehe.. Låter roligt. Ska kika på dessa idag..

Tack för alla tips

var o kikade på dom olika modellerna. jag gillade apples tgb och mus... de var snyggast
så enkelt var det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-05 21:49

Precish! Apple och ingenting annat!

Tveka inte en gång till

Jag tycker om min trådlösa Mighty Mouse för det mesta. jag gillar att den är Bluetooth och jag gillar styrkulan. Lite nackdelar finns det dock. Den är lite jobbig i längden för oss med stora händer. En annan sak är att tekniken med en knapp och möjlighet till högerklick inte är perfekt. Jag vill absolut ha högerklick på min mus men ibland när man klickar på höger sida om musen registrerar den vänsterklick. Irriterande.
Annars är den bra. Och snygg.

Apples trådlösa tangentbord är helt Ok
Men Wireless Mighty Mouse är total katastrof
Höger klick fungerar i bästa fall som det ska 1 gång av 10.
Om man löser på Apples Support sidor kan man undra om
någon levererad Wireless Mighty Mouse fungerar.
Min gör det inte. 695:- vilket skoj

Mm, snygg.. Lite dåligt att Mighty Mouse (min i alla fall) efter ett tag blivit gul på framkanten där fingrarna nött som mest. Ungefär som med Macbookens vita plastskal. Irriterande är bara förnamnet..

Ursprungligen av Snabeldrake:

Mm, snygg.. Lite dåligt att Mighty Mouse (min i alla fall) efter ett tag blivit gul på framkanten där fingrarna nött som mest. Ungefär som med Macbookens vita plastskal. Irriterande är bara förnamnet..

Du får väl se till att ha rena händer.. Framför allt efter att du har *host* färdigt

Hehe, jag har alltid isopropylalkohol med mig i bagaget. Rengöring är A och O för mig, finns inget värre än möss där det sitter små grå, klibbiga rester av intorkat handsvett. Urk.

För övrigt är jag alltid mycket noga med all form av underlivshygien.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-23 20:23

Ang. högerklick på Mighty Mouse

En del klagar på att högerklicksfunktionen funkar dåligt på Mighty Mouse. Och jag håller med. Dock är jag van att använda Ctrl-klick. Andra handen är ju oftast ledig ändå. Även om jag är van vid traditionell högerklick-knapp, så har jag vant mig med Ctrl + klick. Så var klyddet löst.

1
Bevaka tråden