Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min HP 1320 fungerar inte i OS 10.4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en HP 1320 laserskrivare. Körde den först tillsammans med en G4 och OS 10.3.9. Detta fungerade bra. Har nu försökt att få den att fungera med min G5 som har OS 10.4.7 installerat. Detta fungerar inta alls. När jag har varit in kontakt med HPs telefonsupport har dom talat om för mig att ladda ner en ny drivrutin för OS 10.4 vilket jag också har gjort. Trots detta kvarstår problemen. Jag går i i Skrivarcentralen (eller Printcenter som den i heter i min burk), lägger till den som en ny skrivare och allt detta fungerar bra. När jag sen försöker skriva ut något börjar datorn jobba för att nästan omedelbart avbryta utskriften.

Något anmärkningsvärt är också att HP support inte har någon specialist på Mac överhuvudtaget. Dom menade på att det var nästan omöjligt att hitta folk med den kompetensen! Däremot verkar dom inte ha några problem med att sälja till mac-ägare...

Jag har ett liknande problem, fast med min HP Color Laserjet 3600. Kör senaste drivrutinen (1.5) fr HP, USB-anslutning, OSX 10.4.8.
Kan också lägga till printern utan problem, men utskrifter kan haka upp sig efter ngr sidor och det går ej att avbryta utskrifter via skrivaren. Lite jobbigt eftersom jag har 1500 ex av ett blad som ska printas!

Ngn som löst ett likn problem?

Uppdatering: efter att ha bytt till en kortare USB-sladd fungerar det perfekt!

En liten varning till alla som har köpt en HP-skrivare och kör med OS 10.4 Tiger:

INSTALLERA INTE HP's DRIVRUTINER!!! (Eller HP toolbox)

Efter ungefär en veckas problemsökande och ungefär ett dussin telefonsamtal lyckades jag hitta lösningen på egen hand. Jag sökte på apples forum och fick följande träffar:http://discussions.apple.com/search.jspa?objID=f756&search=Go&q=HP+1320

Inte bara jag som har haft problem med den skrivaren...

Problemet är att HP levererar drivrutiner samt programvara som endast fungerar i OS 10.3. Om man gör "misstaget" att installera detta på en dator med OS 10.4 hjälper det inte hur många uppdateringar man laddar ner, fanskapet funkar inte ändå. Då finns två lösningar: 1. Installera om allt... 2. Gör nedanstående (som någon supportavdelning någonstans i världen föreslår, oklart vilken):

We understand from your e-mail that attempting to print to the HP LaserJet 1320 from Macintosh OS 10.4.2 is resulting in a jobs stopped message. A reinstall of the driver has been done, but the issue remains. As well, the LaserJet 1320 is not appearing on a list of supported printers.

This issue has been observed before with OS 10.4 and this printer, and is most likely due to the HP Toolbox being installed on the computer. We recommend using the following steps to remove this software from the computer and then to setup the printer.

1. Run the uninstall program included in the HP Toolbox installer:

a. Double-click on the installer file.
b. Enter the user name a password and click OK.
c. If you accept the license agreement, click Accept.
d. Click Easy Install and then click Uninstall.
e. Click the word Uninstall that appears in the bottom right.
f. Click Continue.
g. Click Ok.
h. Click Ok.

2. Manually uninstall any remaining Toolbox files:

a. Double-click on the hard drive icon, by default labeled Macintosh HD.
b. Double-click Library.
c. Double-click Frameworks.
d. Drag HPPml.framework, HPServicesInterface.framework, and PrintMeSSL.framework to the Trash.
e. Click the back arrow at the top left of the screen.
f. Double-click on StartupItems.
g. Drag HP IO and hpToolboxStartup to the Trash.
h. Click the back arrow twice.
i. Double-click System .
j. Double-click Library.
k. Double-click Extensions.
l. Drag hp_LaserJet_1320_series.kext to the Trash.
m. Click the back arrow 3 times.
n. Double-click Library.
o. Double-click Printers.
p. Double-click HP.
q. Drag HPIO to the Trash.
r. Double Click Utilities.
s. Drag hp_LaserJet_1320_InstallLog.xml, hp_toolbox_InstallLog.xml, and Toolbox to the Trash.
t. Click the back arrow 4 times.
u. Double-click Applications.
v. Double-click Utilities.
w. Drag hp toolbox.webloc to the Trash.
x. Remove any files from the Trash that you wish to keep and then Empty the Trash.

More information on manually uninstalling the Toolbox can be found at the following URL:

HP LaserJet 1160 and 1320 Printers - Mac OS X: Manually Uninstalling the Toolbox in Mac OS X
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00278342

NOTE: It may be necessary to copy and paste the above URL into the web address bar of your Internet browser.

3. Delete the current setup for the printer, and then configure it again:

a. Double-click the hard drive icon, by default labeled Macintosh HD.
b. Double-click Applications.
c. Double-click Utilities.
d. Double-click Printer Setup Utility.
e. Click on any listings for the printer and click Delete.
f. Click Add.
g. Click Default Browser.
h. Click the USB listing for the printer that appears.
i. Click Add.

4. Perform a test print from TextEdit:

a. Double-click the hard drive icon, by default labeled Macintosh HD.
b. Double-click Applications.
c. Double-click TextEdit.
d. Type a few words into the window that appears.
e. Click File.
f. Click Page Setup.
g. Ensure the drop-down box beside Format for lists the LaserJet 1320. If it does not, click on the box and then click on the entry for the printer in the list that appears.
h. Ensure the drop-down box beside Paper Size lists the size of paper currently in Tray 2. If it does not, click on the box and then click on the appropriate paper size in the list that appears.
i. Click OK.
j. Click File.
k. Click Print.
l. Ensure the LaserJet 1320 is listed in the drop-down box beside Printer. If it is not, click on the bo

1
Bevaka tråden