Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inkjet-papper i färglaser?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-26 20:40

Precis som rubriken antyder... skickade min tjej för att köpa papper jag kan skriva ut en liten fotobok på. Har en ny HP Color LaserJet 2660n färglaserskrivare och nu var det så att hon kom hem med HP-papper förvisso, 210 grams, fast pappret är för Inkjet.

Då undrar jag, misstänker att sådant papper har en särskild yta för att reagera med bläcket i en HP bläckstråleskrivare. Kommer de inte att kunna bränna fast i min laserskrivare? För det vill jag INTE. Affären där hon köpte pappren är inte inte speciallister på just denna produkt, så de vet nog inte mycket i frågan.

Någon här som vet om jag vågar använda pappren, eller om jag skall lämna tillbaka dem?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-26 21:05

Använd inte det papperet i en laserskrivare.
Det är precis som du tror.
LÄmna tillbaka.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-26 21:38

inkjet-papper i laserskrivare är "A BIG nono..." Du riskerar att få byta värmeenhet i din laserskrivare om du stoppar i inkjet-papper i den. Det är DYRT...

Ytbehandlingen på inkjetpappret tål inte den höga värmen i fixeringen. Det kommer att smälta fast med all sannolikhet...

  • Medlem
  • 2006-09-26 22:16

Då var det som jag misstänkte. Varför skulle HP annars sälja papper för både laser och inkjet. Bra affärsidé och lura dumma konsumenter så klart, men i det här fallet var min maggropskänsla rätt. Tusen tack för er snabba input!

Någon som vet var man hittar riktigt (glossy >220g) laserpapper utan att behöva beställa hem från nätet? Skall göra fotoböcker åt vänner som gifter sig på lördag nämligen Jag bor i Lund om det kan vara till hjälp.

1
Bevaka tråden