Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP bränner bara i 2X

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 17:26

Hej

Min MBP 17" bränner bara i 2X i Toast.
Enligt systeminformation så sitter det en MATSHITA DVD-R UJ-846, Revision av fast programvara: FQ3T i den.

Har provat med två olika sorters skivor men båda är DVD-R. Är det fel på brännaren eller ska jag prova ytterligare skivor? Ska ju klara 8x enligt apple.com

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 20:47

Har du provat + skivor.

B.D

Jag har också bara lyckats bränna i 2X hittills, sitter på en MB.

  • Medlem
  • 2006-09-24 20:55

Japp, vet inte - det verkar som om man bara skall finna sig i detta. Apple uppgraderar firmware i dvd-enheterna när det passar dom och senaste var tydligen i Maj (SuperDrive firmware update 2.0) Min PB 17" UJ-846 omfattades inte av denna och efter ett skivmediabyte till Verbatim så bränner min SuperDrive också bara i 2X. Just snyggt.
(min firmware-version heter FAAG)

Kollade runt på nätet i förra veckan och många kunder har drabbats av samma sak och det verkar gälla de flesta skivmärken. Enligt vad jag fann då så ansåg många att chanserna till att just denna modell av brännare skulle uppdateras var liten (vet inte varför?)
Hitills har denna PB 17" lärt mig att man får inget speciellt för att man köper en 25 000 kronors dator från Apple. Nästa gång blir det 9000 kronors MacBook utan "extra allt" (den kommer bergis funka lika lysande som denna PB).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 16:22

Nu har jag provat med + skivor men det hjälpte inte. Bara 2X. Bränner inte skivor så ofta så det är inget större problem men irriterande är det ju.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-18 23:42

Firmware: FB2U / MMC-3

MATSHITA DVD-R UJ-846 Firmware: FB2U / MMC-3 .. Imac intel Duo 2 Ghz 20 tummaren..

verkar lite slö i toast..

TEST: Toast version 7.1.. inställd manuellt på 8X..... media Platinum DVD+R 8X..

Uppskattad tid enligt Toast 6.44 minuter vid bränningens start. Såg lovande ut..

Verklig uppmätt tid 11 minuter. motsvarar cirka 4X bränning !

Surt sa räven !

sura äpplen att bita i som vanligt när det gäller Apples löften..

Senast redigerat 2006-10-19 00:30
1
Bevaka tråden