Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort i MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-23 22:20

Behöver hjälp med en liten grej, jag har en vän som har precis för ett par månader sedan införskaffat sig en MacBook, WindowsXP installation finnes naturligtvis medelst Bootcamp. Hans problem är att han vill köra Counterstrike: Source ( vilket han nu kan eftersom jag fixade till direct X, launch options så att spelet startas korrekt ) men vi behöver veta vad som är grafikkortet i Tech spec'en på Apples website angående MacBook. Kan det vara här tro:

*Utdrag från Apple's Teck Spec om MacBook

Graphics and Video Support
Intel GMA 950 graphics processor with 64MB of DDR2 SDRAM shared with main memory1
Extended desktop and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 1920 x 1200 pixels on an external display, both at millions of colors

Built-in iSight camera with 640-by-480-pixel resolution
Mini-DVI port
DVI output using mini-DVI to DVI adapter (sold separately)
VGA output using mini-DVI to VGA adapter (sold separately)
Composite and S-video output using mini-DVI to video adapter (sold separately)

Problemet är att det "laggar" en hel del, även efter att jag ordnade några lag - kommandon för detta. Processorn och minnet räcker ju naturligtvis mer en väl till att köra det här spelet men eftersom det fortfarande laggar rejält så undrar jag om det kan vara tt grafikkortet inte pallar med det, vilket verkar märkligt med tanke på att jag har sett clips av människor som bevisligen har kört CS:S både via Bootcamp samt CrossOver utan några till synes större problem. Några idéer om vad problemet kan vara samt vad som kan göras för att åtgärda detta?

Grafikkortet är inte det allra bästa för folk som vill spela mycket, det är ett integrerat Intel GMA 950 kort. Jag tror att det motsvarar samma spelprestanda som ett ATI Radeon 9000, men jag är inte helt säker.

Kanske om ni drar ner på lite detaljer o.s.v.

Förresten, ni installerade väl drivrutinerna för grafikkortet? Direct X hjälper inte så hemskt mycket utan riktiga drivrutiner.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-24 00:17
Ursprungligen av apple4ever:

Grafikkortet är inte det allra bästa för folk som vill spela mycket, det är ett integrerat Intel GMA 950 kort. Jag tror att det motsvarar samma spelprestanda som ett ATI Radeon 9000, men jag är inte helt säker.

Kanske om ni drar ner på lite detaljer o.s.v.

Förresten, ni installerade väl drivrutinerna för grafikkortet? Direct X hjälper inte så hemskt mycket utan riktiga drivrutiner.

ATI Radeon 9000 borde väl funka har jag för mig. Kan förvisso ha fel men...
Ja jag tror att han gjorde detta men det verkar inte ha funkat. Anledningen att jag fixade hans Direct X launch var för att han hela tiden fick upp en svart skärm när han körde igång spelet. Nu startar det som det ska men laggar som sagt enormt.

Detaljerna drog vi ner på minimum men det hjälpte inte det heller.

Minne: Minst 1 gig men jag tror det är mer, inte säker.

Ursprungligen av Mr.Gold:

Problemet är att det "laggar" en hel del, även efter att jag ordnade några lag - kommandon för detta. Processorn och minnet räcker ju naturligtvis mer en väl till att köra det här spelet

Hur mycket/lite minne har datorn?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-24 12:23
1
Bevaka tråden