Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook - Boot Camp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-18 13:40

Jag har idag en Powerbook 17" 1,33 GHz, men funderar på att sälja den och köpa en Macbook.

Jag är ett stort fan av bilspel, men har ju inte kunnat köra något annat än Carmageddon 2 samt 4x4 Evolution 2 eftersom det inte finns några fler bra (tycker jag) bilspel till mac.

Går det att köra t.ex Need For Speed Underground, Carmageddon 3, GTA 3 genom Boot Camp på en Macbook?

Det är ju ingen tvekan om att det fungerar bättre än på en PB (för där går det ju inte alls), men det blir ju då på bekostnad av min stor fina 17" skärm...

Min huvudsyssla på datorn är absolut inte att spela. Men skulle några hyfsat bra windiws-bilspel flyta hyfsat bra på en macbook, så kan det var värt att offra skärmstorleken.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-18 14:02

Tror nog att grafikkortet i Macbook är lite för klent för att du skulle bli nöjd.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-18 14:07
Ursprungligen av Creops:

Tror nog att grafikkortet i Macbook är lite för klent för att du skulle bli nöjd.

Misstänker också detta... Sist jag körde Need For Speed så var det på en PC med ett Radeon 9700 128 mb. Vet inte hur det kortet är jämförelsevis med MB:ens?

Carmageddon 3 då? Det är väl inte så avancerad grafik där om jag mins rätt...?

Det går att spela vissa "enklare" spel på MacBooken. Det finns ett flertal filmer på YouTube där de demonstrerar just det. (Med enklare spel syftar jag på typ.. CoD2 och HalfLife2.)

Jag ska se om jag kan gräva fram några av dom.

Jag kanske borde nämna att jag själv inte äger en MB, så jag ska nog egentligen inte uttala mig om det här... men försök hindra mig nu! Bwahaha.

Här finns några exempel

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-20 11:02

Kanske bättre att satsa på en begagnad MBP 15" ist.

1
Bevaka tråden