Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot camp assistant dummar sig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den säger att jag måste installera nya firmwares innan den kan starta. Men om jag väljer programuppdatering så säger det att det inte finns nått nytt alltså är jag fullt uppdaterad. Verisonen är 10.4.7 jag har en Intel Mac mini.

Har kikat lite på appled sownload sida också men det verkar inte finnas nått särskilt av intresse där som kommit på senare dar

Den firmwareuppdatering som krävs dök aldrig upp Programuppdatering utan måste laddas ner manuellt:
http://www.apple.com/support/downloads/macminiearly2006firmwareupdate101.html

Tackar det fungerade, btydde mig inte om den då det stod (early 2006) och jag köpte min Mac Mini i Juli men tydligen så var den inte uppdaterad med den ändå. Men nu sitter jag fast iaf då datorn bara visar svartskärm när jag startar om den med windowsskivan

Vilket Windows försöker du installera? Är det Windows XP Service Pack 2? Andra versioner funkar nämligen inte. Windows Vists Release Candidate 1 ska också funka sägs det.

Det är Sp2, kan det ha nån betydelse att det är Corporate edition?

Det ska det inte ha. Men de jag läst om som haft problem är de som laddat ner skivan (obs, jag säger inte att du gjort det), har inte hört nån med orginialskiva säga att det inte funkar. Funkar din skiva på en pc?

Startar du installationen via Boot Camp assistenten?

Om skärmen bara är svart när du startar installationen låter det ju som den inte får nån signal. Skulle kunna vara för att installationen inte startar.

Det finns säkert en jättelätt lösning på ditt problem men jag kan inte komma på vad som kan vara fel.

Mm det är en orginalskiva (som kom med en annan dator iofs) första gången startade jag via bootcamp sedan testade jag bara starta om datorn med skivan i. Man hör att den börjar läsa från skivan iaf fast skärmen har ställt sig i standby läge.... ska fortsätta nöta lite och se om det löser sig

Nu fick jag helt plötsligt upp installationsskärmen när jag startade om datorn och jag godkännde avtalet valde C: snabbformaterade och den började kopiera filer, skitbra tänkte jag och gick iväg en sväng och när jag kom tillbaka så stod skärmen i standby läge igen, helsvart. Jag stängde av datorn och slog på den igen men nu var det samma visa som förut, håller jag i alt tangenten vid uppstart nu så har jag 3 alternativ, OSX, och XP från disk eller skiva men det är endast OSX som inte leder till att skärmen ställer sig i standbyläge...

Väl inne så har jag fått en disk på skrivbordet innehållane en massa mappar och filer som tillhör Xp

1
Bevaka tråden