Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver - fönster i fast storlek

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-15 10:53

alla begåvade - vet någon hur man gör i dreamweaver för att en länk ska öppnas i ett _blank fönster i förbestämt format? e de nån som har nån bra css eller php eller va fasen det heter som jag kan kopiera? blir tokig..

det ska va ett fönster utan standardknappar, med autoscroll, ca 600 i bredd och höjd, ja ett typiskt nyhets-fönster typ.

hjälp och tack!

Testa det här:

Citat:

<a href="#" onclick="window.open('index.php', '_blank', 'width=600,height=600')">villkoren</a>

/David

Fast det blir bättre så här (om du absolut måste öppna ett nytt fönster):

<a href="index.php" onclick="window.open('index.php', '_blank', 'width=600,height=600');return false;">villkoren</a>

Ännu bättre att flytta all JavaScript till en extern fil, men det kanske är överkurs.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-15 20:07

Öhh,
Har man Dreamweaver så vill man väl slippa koda för hand? Det finns ju en funktion "Open Browser window" I Behaviors" panelen.

När det gäller att öppna bilder i popup fönster har jag köpt en bra extension som heter "Just so picture window 2" som jag hittade på http://valleywebdesigns.com/

Lycka till!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-15 20:07

Mjae.... ska man va maximalt petig och se till att ett fönster poppar upp även om användaren inte har javascriptstöd påslaget (8-10% lär faktiskt inte ha det), så ska man nog göra så här där target="_blank" är ditlagt i system.logs kod:

<a href="index.php" target="_blank" onclick="window.open('index.php', '_blank', 'width=600,height=600');return false;">villkoren</a>

1
Bevaka tråden