Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är Larsa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-05 01:04

Är en utav alla switchers som dykt upp pga MacBooken, det hela började med att jag blev störd av min 3 kg klump till "bärbar" PC och började leta efter 12:or att leka med eftersom det kom fram att mitt krav på bärbar dator var att den var lätt och liten. Var väldigt sugen att skaffa iBook 12" men jag väntade eftersom jag hade hört ngt om en MacBook med Intel CoreDuo (köra windows) så jag väntade och för typ 2 veckor sedan köpte jag min vita 13.3" med SuperDrive.

Vad ska man säga om Mac och Apple? Bästa jämförelsen för mig som är biltokig är en BMW M3; liten, snygg och brutal. Har inte installerat Windows ännu och kommer nog inte att göra det för att OS X funkar så bra. Håller på att lära mig Quicksilver och Widgets (tips på ngra roliga?) just nu men det tar sin lilla tid att anpassa sig, tur att man har lekt med Linux hemma och Unix i plugget.

Vem är då Larsa? En pojke utav årsmodell 1985 kan titulera sig ek.stud. och civ.ing.stud. det vill säga att jag studerar ekonomi och kemiteknik vid Uppsala Universitet. Vet inte riktigt om civ.ing. är rätt utbildning för mig så jag har ett uppehåll just nu då jag fortsätter med ekonomistudierna. Tror jag kommer bli civilekonom med lite kemikurser i bagaget när jag lämnar universitetet. På fritiden är jag engagerad i föreningen Uppsalaekonomerna, leker runt på nationerna, är nere på gymmet eller på klubben (thaiboxning), fikar med polarna osv.

Trodde mitt första inlägg skulle handla om ngt trubbel med datorn men den har bara fungerat visserligen hängde den sig en gång men det var troligtvis mitt fel, men som switcher vet man att det är bara att plocka ut batteriet om skärmen är svart och datorn vägrar svara på cmd+alt+esc samt power knappen.

Välkommen hit!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 07:52

Om din MacBook är en M3a, så borde ju rimligtsvis min MacBook Pro vara en M5a.
Tack för det!
Välkommen till oss.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-14 14:14

haha

Nya tjejer far massor med svar, ny kille verkar det varre for.

hej o valkommen iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 14:44
Ursprungligen av eriken:

Nya tjejer far massor med svar, ny kille verkar det varre for.

hej o valkommen iaf

hmmm killar är inte riktigt min grej

men välkommen i macgänget:rolleyes:

Hej och välkommen till 99Mac!

Hej och välkommen hit.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-14 21:22

Thx! För det alla, tror av någon anledning att jag inte kommer att behöva hänga så mycket på detta forum eller iaf posta inlägg (vet hur man använder SÖK). MacBooken gör fortfarande som jag vill det enda jag måste göra inom en snar framtid är att skaffa 2,0 GB minne och en extern hårddisk. Visserligen står en AirPort på önskelistan så att jag kan köra trådlöst men 21 kvm stor lya och 5 m lång nätverkskabel funkar i ett halvår till tror jag.

Mac Book 2.0: JA!

1
Bevaka tråden