Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer macbook att palla med Leopard?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 01:20

ja som rubiken....jag köpte den första Macbooken (svart) med 2.0 DualCore. Kommer Leopard att vara mer tungdrivet så den segar ner? Räcker grafikkortet? Går det att byta grafikkort i Macbook?
Någon som har koll?

Din MacBook kommer fungera perfekt med Leopard. Det kan jag säga utan att ens ha testat Leopard ännu, men med tanke på att G4-användare ska kunna använda systemet och att det inte kommit några rapporter som säger att det är långsammare än Tiger lär betyda att det i praktiken går lika bra att köra som Tiger.

Det går så vitt jag vet inte byta grafikkort i någon bärbar dator (finns säkert något undantag, men de är nog få).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-11 19:05
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Din MacBook kommer fungera perfekt med Leopard. Det kan jag säga utan att ens ha testat Leopard ännu, men med tanke på att G4-användare ska kunna använda systemet och att det inte kommit några rapporter som säger att det är långsammare än Tiger lär betyda att det i praktiken går lika bra att köra som Tiger.

Det går så vitt jag vet inte byta grafikkort i någon bärbar dator (finns säkert något undantag, men de är nog få).

För att vara lite besserwisser kan jag säga att en del dellburkar stödjer att byta grafikkort. Även mer high-end pc-burkar har separata löstagbara grafikkort, oftast av MXM-typ. Samma som man hittar i de senaste iMacarna. Däremot är detta inget för billiga grafikkretsar som den i imacen. Således är det bara att bita ihop och vara glad för det man har (eller inte har).

MacBookens grafikkort är väl intrigerat på moderkortet om jag fattat det hela rätt. Då är det omöjligt att byta ut det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 09:39

Helt övertygad precis som Niklas att du kommer att kunna köra Leopard, jag väntar själv på att få installera detta på min MacBook. Apple brukar hålla operativsystemen så att dom fungerar bra även ett par processorer bakåt. Om den kommer att fungera på en G4 så är jag övertygad om att den kommer att fungera riktigt bra på MacBook:arna.

Som vanligt är väl internminnet viktigt.....

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 10:00

Hehe vore väl största skandalen någonsin inom data om en dator som man köper på hösten inte klarar av ett OS som kommer på våren
Kommer fungera helt lysande det kan jag sätta vad som helst på

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 10:38
Ursprungligen av Pantern:

Hehe vore väl största skandalen någonsin inom data om en dator som man köper på hösten inte klarar av ett OS som kommer på våren
Kommer fungera helt lysande det kan jag sätta vad som helst på

Eller så kallar man företaget för Microsoft...

Men allvarligt, G4? Attans, då kan inte jag köra det på min G3 350mhz då? får jag väl hålla mig till Tiger om jag inte går ett steg bakåt och kör med Panter ett tag.... fast Tiger känns rappare än vad Panter gjorde :S

  • Oregistrerad
  • 2006-09-10 19:01
Ursprungligen av Pantern:

Hehe vore väl största skandalen någonsin inom data om en dator som man köper på hösten inte klarar av ett OS som kommer på våren
Kommer fungera helt lysande det kan jag sätta vad som helst på

Ja det fattar väl jag också egentligen . Jag blir så nojig bara
Men det här med grafikkortet är ju ett aber. Kommer det att få att köra Microsoft Vista tro?
Min ambition är ju att helt gå över till Mac, men man måste ju vara säker på att allt funkar och man kan kommunisera med alla andra

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-10 20:37

Du kommer kunna köra leopard och vista. Däremot så kommer nog inte alla grafiskt lull lull i vista att fungera.

det enklaste sättet att kolla om Leopard fungerar bra på din MacBook är väl helt enkelt att installera Leopard Developer Version ...

dock är det ju inte direkt lagligt såvida du inte var på WWDC 2006 .... men vitt jag vet har många provat och det fungerar som det ska ..

vad jag läst så skall faktist Leopard vara mindre systemkrävande än Tiger ... helt enkelt bättre optimerat ...

Ursprungligen av Tussen69:

dock är det ju inte direkt lagligt såvida du inte var på WWDC 2006 .... men vitt jag vet har många provat och det fungerar som det ska ..

Inte ska man ha behövt vara på WWDC? Ett ADC Select-medlemskap ska väl räcka?

1
Bevaka tråden