Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windowsspel på Macbooken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-07 17:51

Hej! Jag har tidigare skrivit att jag planerar att köpa en macbook, och hr nu löst problemet med japanskt tangentbord (funkade utmärkt att skriva japanska med svenska bordet).

Som vi alla vet sitter det i macbooken (tyvärr) ett integrerat GMA950, vilket inte direkt kan sägas vara ett höjdarkort när det gäller 3d-prestanda. Eftersom det tydligen inte går att stoppa i ett annat kort i datorn (finns väl inte plats antar jag) så undrar jag hur bra prestanda windowsspel får på macbooken, både i boot camp och genom paralells... De spel jag helst vill spela är rätt så gamla (de funkar på mitt gamla geforce 5200), så det borde inte vara något problem med lite extra RAM, eller? Spelen ifråga är bl a: Soldiers: Heroes of WW2, Operation Flashpoint, CoD2 och andra populära LAN-spel.

Dessutom undrar jag hur PPC-spel (Homeworld 2, Warcraft III) flyter på en Macbook. Alla är de ganska gamla och borde fungera, eller hur?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-07 18:06

Jag undrar ifall cs funkar i bootcamp med?

Ursprungligen av Luken:

Jag undrar ifall cs funkar i bootcamp med?

Ursprungligen av Martin Larsson:

Counter Strike 1.6 funkar RIKTIGT fint på en intel iMac 20" med 128 mb grafikminne och 512 mb ramminne... ska köra lite mera tester senare

Källa: http://www.99mac.se/allt-om-spel/96098-boot-camp-och-windowsspel.html?highlight=counter+strike

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-07 20:49

Jag lirar en hel del spel i Windows genom Boot Camp, CS 1.6 fungerar fint tycker jag, kanske inte riktigt till för alla "100 fps konstant, annars går det inte att spela, lol!!1"-människor som det finns alldeles för många av om ni frågar mig ;P FPSen sjunker en del i smoke, fast har inte orkat bry mig om att tweaka något. Anser att om man är en bra spelare skall man kunna klara av sådant, visst är det väl trevligare om man slipper det men likväl borde man kunna hantera det.

Warcraft III har jag testat i 1280x800 med högsta på allt om jag minns rätt, flöt riktigt fint tyckte jag, men kanske blir kämpigare med lite fler enheter på skärmen, jag spelade väl kanske sammanlagt fem minuter och det blev aldrig någon strid av det.

Skall nämnas att min Macbook är den vita mellanmodellen på 2GHz, samt under testerna endast utrustad med 512 MB RAM-minne Mer är på väg, men finns inte på lager än hos Dustin :/

1
Bevaka tråden