Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook stekhet - Kan man byta eller få den utbytt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 03:29

Ja den blir stekhet. Jag kollade serienummret i juni. Den är tillverkad i maj. Ska enligt Apple Supporten vara den uppdaterade/åtgärdade serien. Men va fan! Det är ju jobbigt med värmen. Går ju inte att ha på ett bord, känns som om man kan paja ytan. Måste ha en tidning under.
Delar av skärmen blir också varm. Jag funderar på att använda den som huvuddator men känns osäkert att hålla locket stängt. Klarar den verkligen det. Känns som att skärmen och tangentbordet kan ta skada.

Finns det något at göra åt detta. Kan man klaga och be dom fixa till det ?
Är det möjligt att åtgärda?
Har det något med batteriet att göra. Det har tydligen blivit återkallat. Eller gäller det bara Macbook Pro ??

uppdaterat firmwaren? alltså den som ligger i programuppdateringen?

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-01 12:11

Macbooken _är_ stekhet. Inte så mycket att göra åt... Min ligger på runt 60-65 grader celcius när den jobbar normalt. Upp i 70 om jag pressar den med att skicka mycket filer fram och tillbaka.

Apple har inte kallat tillbaka några batterier för MacBook Pro.

Och installera firmwareuppdateringen som kom för några veckor sen. Den gjorde datorn klart svalare på bekostnad av klart ökat fläktande.

de återkallade batterierna var till powerbok och inte macbook pro, precis wsom rickard nämner

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-09-01 16:33

Hur varm är din? Min brukar nämligen ligga runt 30c. Inte alls farligt. Då och då runt 60...

Jasså? Jag har bytt batteriet i min MacBook Pro. Menar ni Macbook (utan pro) ?

de batetrier som blivit återkallade pga. att de överhettat gällde bara powerbook o möjligen ibook. har du fått macbook elelr macbook pro batteri bytt så beror det inte på denna stora återkallelse av batterier

1
Bevaka tråden