Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook som mediacenter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Är det någon som rekommenderar att använda en powerbook som mediacenter? Det vill säga använda den som DVD-spelare och köra filmer på vanlig tv (...gammalt bildrör). Jag funderar nämligen på detta och har en väldigt stor lust att göra mig av med min gamla skrymmande och väsnades DVD-spelare. Vad skulle i så fall behövas?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-08-23 21:06

Det skulle nog kunna funka. Vad som behövs är väl programvara för att spela DVD (DVD-spelaren i OS X) och filmer (VLC t.e.x), rätt sladdar och något sätt att styra datorn. Antingen via en annan dator (inloggning över nätverket) eller över Bluetooth om datorn har det. Då är Sailing Clicker ett utmärkt program som fungerar tillsammans med en Bluetooth-mobil.

Om du behöver mer exakt hjälp får du fråga igen.

Programvaran har jag (men sailingclicker ska jag kolla upp). Det jag egentligen undrar är ifall det är möjligt att titta på film på en vanlig TV med hjälp av datorn istället för min lite otidsenliga DVD-spelare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-23 23:17

Ok, här verkar lösningen finnas om det är andra som undrar

http://www.99mac.se/ibook-macbook/102639-ansluta-macbook-till-tv.html?highlight=s-video

Filuren som svarade sist alltså...

om man sitter på en airport express kan man ladda hem air foil och köra allt ljud från diverse mediaspelare trådlöst och inte baRA iTunes. Dock kostar programmet...

1
Bevaka tråden