Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Z530i och internetanslutning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-25 09:49

Fick ny telefon i förra veckan och allt gick bra tills jag i går skulle koppla min macbook pro för att kolla mail. Fungerade inte...
Gick igenom allt men fick det inte att fungera. Ringde telenor och fick nya inställningar skickade så att telefonen kunde koppla upp sig men inte fan fick jag datorn till att vilja prata med 530:an.
Får ett felmeddelande enligt följande:

Internetanslutning
Ingen kopplingston. Kontrollera telefonanslutning och försök igen.

Är det någon som vet vad man skall göra?

Har prövat det mesta som står i diverse diskussioner här men inget verkar hjälpa.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-28 16:23

Är det ingen som har några ideér om detta?????

  • Oregistrerad
  • 2006-09-05 16:10

Efter mycket problem har jag nästan fått det att fungera. Nu har jag dock stött på nästa problem.

Efter en genomgång av alla inställningar i datorn samt mycket sökande på nätet fick jag datorn att ansluta till nätet via telefonen men efter ca en sekund så kopplar telefonen ner och jag får ett felmeddelande på datorn att modemet lagt på. Försöker jag sen Wap:a med telefonen så går det inte. Radera alla inställningar och få nya skickade gör att det går att Wap:a igen men om jag då försöker att koppla upp datorn så bara upprepas allt.

Är det någon som råkat ut för detta?

På Telenor så säger de att telefonen måste vara kass och pratar man med telefonsupporten så säger de att det är felaktiga inställningar från operatören.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-15 22:27

Efter två rundor på SE i Lund, utan att det fungerar som det skall, så har jag nu hävt köpet på min Z530i och köpt en Z550i istället. Hoppas att det skall fungera bättre med den.

1
Bevaka tråden