Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt iPhoto på min macBook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en macbook 2.0Ghz med 1gb ram.
Och jag har cirka 18000 bilder i mitt iPhoto och det har blivit olidligt långsamt tillochmed crashat en gång.

Någon som vet vad det kan beror på? Är datorn för långsam för att klara av det eller finns det någon uppdatering tro?

/Anders

  • Medlem
  • 2006-11-05 18:07

Då är det inte så konstigt att det blev lika på dotterns iBook G4 800. 384mb ram. iPhoto 2.0. Tog in bilder från cd. Markerade dubbletter varvid badbollen drog igång. Antar att ramminnet ska ökas och nyare version av iPhoto. 5 eller 6? Men kan det vara ngt mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-05 18:32

Enligt Apple ska det inte vara några problem:

Ursprungligen av http://www.apple.com/ilife/iphoto/:

Your life is is one big photo opportunity — which explains why your photo library is getting bigger every day. Well, good news: iPhoto now supports up to 250,000 images. That means you can confidently shoot over a thousand photos per month for the next 20 years. (Better get cracking.) Navigating your larger library is a breeze now too. As you move the scroll bar, a new see-through Scroll Guide appears to show you what photos or rolls are currently displayed.

Men jag kan hålla med, iPhoto är nog det segaste iLife programmet, trots att jag bara har ca 3000 bilder importerade. Har också varit med om en krasch och jag vet inte hur många gånger jag har dödat det för att det helt enkelt slutade svara.

1
Bevaka tråden