Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel-version av FirstClass?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar för fullt och, men finns det någon intel version av FirstClass? Det enda jag hittat är PowerPC version, visst den fungerar men det hade ju varit roligt och köra program anpassad för processorn.

Mig veterligen finns det ingen intel-version av FC-klienten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 07:47

Berghselev?

* Anmäler mig här, vill också ha Intel-optimerad/universal-installation av FirstClass-klienten för Mac *

Behöver för inlämning, och för update av schemaförändringar... (Skolan och skolarbete.)

Något jag undrat i nåt år nu: Varför skulle man vilja använda sig av ett sånt stelt (med gammalmodigt gränssnitt och utdaterade funktioner) system som FirstClass? FC-server-licenser kostar väl dessutom en hel del? Eller är det bara vår FC-server i skolan som är gammalmodig?

* Inlämningsmappar (INSU) - ladda upp dokument, inte läsa ditt eget uppladdade eller någon annans dokument: Skriv- men inte läsrättigheter.

* Snabb distribution av filer och dokument för lärare (om man har en mapp som heter ex. Material/Företagsekonomi B-kurs)

* Mail

* Halvtaskig kalender.

Mer då? Det där kan man ju uppnå med ett vanligt nätverk, en skräpburk (*BSD/*NIX/Mac/Windows) någonstans som agerar server och varsitt användarnamn på valfri IM-tjänst skulle ju klara av samma saker?

Eller har jag missat (eller undanhållits) något stort, som gör att jag som företagare skulle kunna bli en potentiell köpare av ett FC-system?

Nu har det kommit en Intelversion av FirstClass, senaste versionen 8.315 är anpassat för Intel. Här kan ni ladda ner den.

1
Bevaka tråden