Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook klen vid grafiskt arbete?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min MacBook ett tag nu och tycker den är ganska snabb för det mesta, men jag har hittat ett undantag - grafiken.

Jag satt och lekte lite med högupplöst bild (5300x4000) och märkte att det går fruktansvärt segt i "Preview" när man hanterar bilder. Jag har 2GB RAM. Det går knappt att scrolla runt i bilden med 100-procentig vy utan att det hackar.

Jag satt även på min gamla Mac mini 1,25 GHz med 1 GB RAM och testade exakt samma sak. Där flyter det på som om det var en superdator i jämförelse med MacBooken. Och då stöder inte minin ens Core Image. Grafikkortet på första revisionens mini är ganska stenålders idag. Men som sagt det flyter på riktigt fint. Jag blev helt paff!

Är MacBooken verkligen så här pass klen vad gäller grafik, eller kan det möjligtvis vara nåt fel?

Hade varit sjysst om någon med en MacBook kunde öppna en bild i lika stort format och testa.

Inte ofta man öppnar så högupplösta bilder, speciellt inte på en bärbar utan "riktigt" gfxkort, men kan prova på min MacBook när jag kommer hem. (Om jag kommer ihåg det dvs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 11:51

Hackar som fan på min iMac Core Duo med X1600-kort i också, så det har nog inte med hårdvaran att göra. Förmodligen en miss i drivrutinerna eller något.

1
Bevaka tråden