Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 hårddiskhaverier på lika många veckor!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 09:29

arghhh..vad har jag gjort för ont?
först säckade min Bridgesmart ihop, men jag lyckades få igång den hjälpligt ett par timmar så att jag kunde få över drygt hälften av innehållet till min Lacie 120 Gb firewiredisk. Som igår OCKSÅ totalhavererade och bara står och smäller! Alltså, kan det vara något med yttre omständigheter eller har jag bara haft otur?? de enda hårddiskhaverier jag haft har skett på externa SCSI eller Fireweire diskar och nu börjar jag undra om det är bättre och använda interna diskar istället. vad nu det skulle vara för skillnad...

/rog

  • Medlem
  • 2003-09-19 09:50

Hej !
Vad har du för anslutning, inbyggd eller PCI ?

Har sett en del negativa resultat med PCI kort...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 10:07

bridgesmarten satt på ett adaptec pci-kort(2930U om jag minns rätt). lacien på en firewireport. G4 450 MP. OS 10.2.6

Hände mig också... 2 diskar på 2 veckor. Surt.

J.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 11:18

ja helt klart surt. särskilt som den sista var den disken jag använt som backup för den första som dog..inte mycket tröst att det fortfarande är garanti. ändå en liten lättnad att höra andra som rönt samma öde...då kanske det inte jag som har dålig inverkan på mekanismerna..hehe.
nåja. skönt att klaga av sig lite i alla fall.

/rog

Problem med utskrift via trådlöstnätverk

Jag försöker att skiva ut med min 970cxi HP,

har delat ut den i nätverket från min pc men den skiver inte ut något från macen.

vad gör jag för fel? Tacksam för hjälp då jag inte har någon stor erfarenhet av Mac i

nätverk med pc

1
Bevaka tråden