Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför envisas Bluetooth med att slå på sig självt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-04 19:18

Min mini aktiverar alltid bluetooth när jag startar den, trots att jag slagit av bluetooth. Jag har inga bluetoothgrejer överhuvudtaget. Men varje gång jag startar om den så ska den hålla på och leta efter tangentbord i flera minuter, mycket irriterande.

Minin står som en "headless" server, alltså utan tangentbord eller skärm. Den styrs helt via ARD.

PS
jag köpte Minin från OnOff nu när de sålde ut G4 Minina för mindre än 5000. Då var den redan utrustad med BT och AP trots att jag inte behöver det.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-05 14:13

För att kunna logga in, då burken inte vet vilken typ av t-bord du kommer att ha anslutet efter en omstart.

//donSisu

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-05 17:38

Attans också. Tur att man inte startar om den särskilt ofta då:)

Kolla in videon på http://www.freemacblog.com/, tror du kan tjäna på att ändra blåtandsinställningen, såsom det beskrivs där..

Ursprungligen av Gunnar B:

Min mini aktiverar alltid bluetooth när jag startar den, trots att jag slagit av bluetooth. Jag har inga bluetoothgrejer överhuvudtaget. Men varje gång jag startar om den så ska den hålla på och leta efter tangentbord i flera minuter, mycket irriterande.

Minin står som en "headless" server, alltså utan tangentbord eller skärm. Den styrs helt via ARD.

PS
jag köpte Minin från OnOff nu när de sålde ut G4 Minina för mindre än 5000. Då var den redan utrustad med BT och AP trots att jag inte behöver det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-17 09:40

Det tackar vi för.

1
Bevaka tråden