Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Canon Pixma IP5200 med iMac G5?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar nu på att köpa en Canon skrivare vid namn Pixma IP5200. Är det någon som har en sådan som kan berätta lite hur den fungerar tillsammans med Mac OS X 10.4.7?
Det verkar ju som Canon för en gångs skull har utvecklat samma mjukvara både till PC och Mac, de borde väl få nobelpriset då eftersom det bara strular med Canon till Mac annars.
Det är inte jag som ska använda den, utan en nära vän som bara vill ha Canon grejer.

Macforum i Göteborg lurade honom också när de sa att Canon skrivaren i850 och Canoscan Lide30 skulle fungera till Mac vilket de faktiskt inte gjorde. Jag ringde till Macforum och frågade varför de säger en sak, men sedan när man kommer hem och installerar så fungerar det inte, då svarade de såhär: "ord står mot ord". Jag kommer inte att rekommendera den affären till någon med en sådan kundkontakt, det är ju helt skamlöst!
Det känns som Macforum bara vill kränga så många Macar som möjligt utan att veta vad de egentligen pratar om. En försäljare sade också att Iworks finns på svenska, men det gör det inte och det kommer antagligen aldrig att göra heller. Detta resulterar i att Mac ligger både före PC när det gäller vissa saker, men väldigt långt bakom PC när det gäller annat med företag som inte vill utveckla mjukvara och drivrutiner för Mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-12 12:33

Pixma-skrivarna fungerar utmärkt till OS X 10.4.7.
Jag har aldrig uuplevt strul med några mjukvaror från Canon till Macen.

1
Bevaka tråden