Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Vanligt" PC-tangentbord till Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur ett vanligt USB-tangentbord funkar tillsammans med en Mac? Vad jag är ute efter är hur man kommer åt "specialknappar" som Apple-knappen till exempel på ett sånt tangentbord.
Anledningen till att jag undrar är för att jag tänkte koppla en PC och en Mac till en KVM-switch så att jag bara behöver ett tangentbord (och en mus och en skärm..), och jag tänkte att det nog är större chans att en Mac kan hantera ett PC-tangentbord än tvärtom.

Faktum är att Apples tangentbord fungerar utmärkt med Windows (iallafall mitt). Har ett svart usb-tgb kopplat ibland till Win 98 och ibland XP, och det är inga problem.

Erkänn att det vore snyggare med ett Apple-tgb när du kör Windows...

Ursprungligen av Alphonze:

Erkänn att det vore snyggare med ett Apple-tgb när du kör Windows...

Fast det är inte Windows jag kör på PCn...

Det blir att använda Windows-tangenten ifall du inte laddar ner uControl(tror jag att det heter)

Ursprungligen av apple4ever:

Det blir att använda Windows-tangenten ifall du inte laddar ner uControl(tror jag att det heter)

Men Windows-tangenten kommer att funka som en Apple-tangent out of the box menar du? För då kör jag på det. Verkar ju enkelt nog.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-11 21:33
Ursprungligen av locodude:

Men Windows-tangenten kommer att funka som en Apple-tangent out of the box menar du? För då kör jag på det. Verkar ju enkelt nog.

Ja, det stämmer. Windowstangent = Apple. F12 = Eject. Jag körde i över 2 år med ett keytronics KT-1000 ps/2 till min G5 via en KVM-switch och det funkade utmärkt.

Man kan ju ställa om i Systeminställningar -> Tangentbord & mus om man exempelvis vill byta plats på apple-tangenten och alt-tangenten. Så det bör gå att få det att fungera smidigt på något sätt.

1
Bevaka tråden