Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon med erfarenhet av Treo650?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-09-04 21:58

Rubriken säger allt. Vad tycker du? Batteri, buggar och blir inte skärmen kladdig när man trycker den mot kinden när man pratar?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-09-04 23:08

Jag har inte en 650, men dock en 600.

Du har en hyfsad 0.3 mb kamera. Standbytiden är två dagar utan laddning, men då använder jag min *mycket*. Kladd på skärmen.. jorå.. som på vilken annan telefon som helst. Jag har ett självhäftande skydd på skärmen mot repor och annat. En bra 320x320 skärm.

Jag använder Agendus, Slap och eWallet som främsta program.

Om du inte behöver blåtanden, så är 600:an ett alternativ, ca 2700 + mums hos postjorderjättarna. Dock med usel kamera och 160x160 skärm.

/Bernt

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-09-05 07:54

Hade en 600 och kameran var inte användbar på något sätt, ljudet var inte det bästa framförallt om man pratar med någon som kör med högtalartelefon. Men i övrigt så var den praktisk med bra telefonbok och så

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 09:47

Jag har en 650 sedan några månader, efter att ha haft Sony Ericsson T610, Z1010, K700, V800 och senast en K750 (jag jobbade på Sony Ericsson). Och jag ångrar inte sekund att jag bytte, mest för att jag slipper släpa både telefonen och min T3'a med mig, men faktiskt så fungerar den bättre som telefon än jag hade trott. De program jag använder mest är ZLauncher, SnapperMail, TealPhone DateBk, HandyShopper, Digi-Map och Password Plus.

Positivit:
* Batteritiden är en positiv överraskning, laddar inte den oftare än min K700 (och absolut inte så ofta som man fick ladda V800'an).
* Displayen är underbar, ett klart lyft från Treo 600.
* Tangentbordet fungerar också över förväntan.
* Trots låg upplösning är kameran riktigt bra (inte samma klass som K750 dock).

Negativt:
* Det nya filsystemet NVFS som är en anledning till den förbättrade batteritiden gör att vissa program strular, trots att jag har senaste firmware-uppgraderingen. Detta har jag löst med ett litet program som heter dbCacheTool som dock gör att det tar lite längre tid att switcha mellan program.
* Batteriluckan glappar lite, vilket drar ner kvalitetsintrycket.
* Ljudet är acceptabelt, men inte i klass med Sony Ericsson.
* Lite småbuggar såsom att tangentbordsklicket aktiverar sig ibland automatiskt, trots att jag stängt av det.

/ Jocke

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-09-10 01:26

Har den i min hand nu. Kunde inte varit lyckligare!

  • Oregistrerad
  • 2006-06-08 22:01

Ny Treo med 3G?

Någon som hört något om ifall det kommer en Treo-modell med 3G för den Europeiska marknaden? Helst då med Palm OS...

-Bosse

Treo 700p är lanserad i USA, vet ej när den kommer till den euoropeiska marknaden.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2006-08-02 21:12

Jag är också kanonnöjd ägare till en Treo 650. Även om modellen börjar bli lite gammal, så är det egentligen bara två saker jag saknar på den: Bättre kamera och ingen antenn.

En PalmOS Treo med 3G kommer nog aldrig att bli verklighet, eftersom PalmOS inte klarar multitasking nog bra. Åtskilliga utvecklare är tämligen överens om detta på diskusionsforum, därför blir troligen 3G-treon för Europa baserad på Windows i väntan på att Palm ska släppa nytt eget modernt operativ.

Treo 650 har ju EDGE istället som är nästan lika snabbt som 3G (384/64 vs. 210/105kpbs), fast det är väl bara Telia som har utbyggt EDGE och deras taxa på 15:-/Mb känns inte så lockande....

1
Bevaka tråden