Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CocoaCast, ny pod-/screencast!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-30 00:15

Hittade idag CocoaCast, som är en kurscast (mitt ord) som följer Hillegass Cocoa Programming for Mac OS X. Jag upptäckte som sagt den idag, och vet inte om den är bra, men jag tänker definitivt ge den en chans!

Det skall bli intressant att se hur han (Boris Klaydman) hanterar ämnet!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-30 14:44

Har nu lyssnat/tittat i kapp, och det har varit en uppfräschning av de första kapitlen av Hillegass (det senaste avsnittet handlar om kapitel 4). Svårt att säga hur det fungerar, jag får återkomma, när han avhandlar de kapitel jag ännu ej hunnit läsa.

Om inget annat, blir det litet som att ha läxa i boken. Något jag kanske behöver för att ta mig tid och ro att går vidare. Dessutom är det aktuella diskussioner på CocoaCasts forum, så det kan nog vara bra.

Är det några andra här som håller på med Cocoa Programming for Mac OS X?

Vänligen, Ylan

Jag tänkte börja med Cocoa och har bara gjort en del små tutorials (CurrencyConverter, NoLineOfCodeBrowser och skärmsläckarna på Cocoa Dev Central). Ska kolla in den serien och se om man kan lära sig lite mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-30 21:06
Ursprungligen av cable_guy6:

Jag tänkte börja med Cocoa och har bara gjort en del små tutorials (CurrencyConverter, NoLineOfCodeBrowser och skärmsläckarna på Cocoa Dev Central). Ska kolla in den serien och se om man kan lära sig lite mer.

Tanken är att lyssnaren skall ha Cocoa Programming for Mac Os X. Kapitel tre förväntas man t. ex läsa själv! Dock är det ju bara att lyssna och se om man får ut något av det.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-31 14:05

Hmm vet inte ifall jag tyckte det var så mycket att ha... gav inte mycket mer än att ha boken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-31 14:20
Ursprungligen av kardan:

Hmm vet inte ifall jag tyckte det var så mycket att ha... gav inte mycket mer än att ha boken.

Jag tycker att det är något att ha. Tillsammans med diskussionsforumet blir det delvis som att gå en kurs! Skall kolla in det femte avsnittet i dagarna!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-31 14:26

jag lyssnade bara på casten, håller med om att koceptet är bra dvs bok + cast + forum.

1
Bevaka tråden