Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera Airport Express - En musikkälla

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har erfarenhet att köra samma musik från Macen till flera Airport Express i huset?
Tänker precis inhandla min andra APX, och enligt Apple ska det fungera att köra flera enheter med musik från en dator, men jag är nyfiken på hur gränssnittet fungerar eftersom man bara kan välja en APX i popupmenyn från iTunes...?

Dessutom; Jag hoppas inte det blir lagg eller motsvarande?

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-07-28 14:44

lit off topic...

carlsson: behöver man en airportextreme för att komma in på internet eller går det att koppla ett modem till en APX

Ursprungligen av joney:

behöver man en airportextreme för att komma in på internet eller går det att koppla ett modem till en APX

Den fungerar som router också, så vitt jag vet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-28 14:49

Säger de verkligen att man kan streama till flera samtidigt? Jag är inte så säker på att det går...

Kanske kan AirFoil eller liknande klara av det?

Ursprungligen av axpax:

Säger de verkligen att man kan streama till flera samtidigt? Jag är inte så säker på att det går...

Det gick inte förut, men det kom som en bonus i en uppdatering av iTunes/AirPort, tror det var nån gång i början av året. Vi hade en nyhet om det på 99mac som jag skrev, vänta jag ska leta fram den... nej, visst ja, alla nyheter försvann ju *grin*

Taget från Apples hemsida:
"Köp flera AirPort Express-basstationer och anslut en till varje stereo eller varje par högtalare i ditt hus – kanske en till stereon i vardagsrummet och en annan till ett par högtalare med egen strömförsörjning i köket. Eftersom basstationen är så liten och prisvärd, går det bra att ha flera. Tänk att kunna spela musiken i iTunes i alla husets högtalare."

Det står ju förvisso inte rakt ut att det går, men det är annars hyfsat vilseledande!

Det går, har man fler APX så kommer alternativet att spela upp på alla samtidigt upp i iTunes.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Det går, har man fler APX så kommer alternativet att spela upp på alla samtidigt upp i iTunes.

Coolt. Och det fungerar bra? Inget eko eller motsvarande?

Från apples hemsida:

Nu har jag två Express:ar hemma, och det funkar kanon! Man kan t o m välja sin egen dator (och högtalare kopplade till den) som en del av musikrummet. Mycket nöjd!

En fråga dock, jag vill ha ut ljudet från fler källor än iTunes. Finns det några fler alternativ än programmet Airfoil som löser detta?

Funkar klockrent att streama till flera AirPort Express samtidigt. Ljudet är t.o.m. synkat!

1
Bevaka tråden